Alfa Romeo 4C Spider
  • WRAŻENIE
  • STYL
  • TECHNOLOGIA
  • OSIĄGI
  • MATERIAŁY
  • DYNAMIKA
  • WYDAJNOŚĆ
  • AKCESORIA
STYL

STYL

SPEŁNIENIE MARZEŃ

Sylwetka 4C to ukłon w stronę historii i nawiązanie do charakterystycznej stylistyki modelu 33 Stradale: piękno w służbie ekstremalnych rozwiązań technologicznych. Alfa Romeo 4C, zaprojektowana w Modenie, łączy dwie wspaniałe tradycje: technologię Alfy i metody produkcji Maserati. Sportowe osiągi jeszcze nigdy nie miały tak atrakcyjnych kształtów.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

NAD NIĄ TYLKO NIEBO

Otwarte nadwozie Alfy Romeo 4C Spider to kolejny efekt naturalnej ewolucji wersji Coupé. Jej kształt to rezultat wyboru rozwiązań technologicznych i stylistycznych, które zwiększają poczucie wolności bez uszczerbku dla sportowego DNA Alfy 4C Spider. Zmodyfikowany kształt tyłu sprawia, że samochód wydaje się mocniejszy i bardziej atletyczny, a przeprojektowana tylna pokrywa silnika pozwala na umieszczenie wlotów powietrza. Pod nią wyczuwa się obecność mocnego serca samochodu.

WNĘTRZE

SPORTOWE WNĘTRZE

Podobnie jak w przypadku nadwozia każdy element wnętrza pełni ściśle określoną funkcję i wyraża prawdziwego sportowego ducha Alfy Romeo. Jednobryłowe nadwozie wykonano w całości z włókna węglowego. Kompozytowe fotele wypełniono specjalnym materiałem o niskiej masie. Dolną część koła kierownicy spłaszczono, a wszystkie przełączniki zwrócono w stronę kierowcy. Drobne detale, takie jak aluminiowe nakładki na pedały oraz podnóżek kierowcy, nadają wnętrzu prawdziwy sportowy charakter.

SZCZEGÓŁY

NAJBARDZIEJ EKSKLUZYWNE DETALE

Każdy szczegół Alfy 4C Spider opracowano z myślą o sportowej pasji oraz emocjach, jakich zapewnia jazda z otwartym dachem. Aluminiowe felgi są dostępne w rozmiarach 17, 18 i 19 cali; na przedniej i tylnej osi montuje się koła o różnej wielkości w celu zagwarantowania doskonałego wyważenia i optymalnej dynamiki.
Zaciski hamulców Brembo z 4 tłoczkami są dostępne w 4 kolorach: szarym, czarnym, żółtym i oczywiście czerwonym. Reflektory biksenonowe, obudowy świateł wykonane z włókna węglowego (dostępne jako opcja), karbonowe wloty powietrza, podwójne końcówki wydechu, sportowe fotele i jednobryłowe karbonowe nadwozie czynią z modelu 4C Spider małe, imponujące dzieło sztuki spod znaku Alfa Romeo.

  • STYL
  • WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
  • WNĘTRZE
  • SZCZEGÓŁY
TECHNOLOGIA

TECHNOLOGIA

SZYBKOŚĆ REAKCJI

W samochodach zaprojektowanych po to, by olśniewać, kluczową rolę odgrywa szybkość reakcji. Nowe podwójne suche sprzęgło TCT z kontrolą startu optymalizuje sposób zmiany biegów i przyspieszanie, a przełączenie intuicyjnego systemu wyboru D.N.A. w tryb Race gwarantuje doskonałą zabawę na torze wyścigowym.

TCT

SZYBKOŚĆ REAKCJI

Przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem gwarantuje najszybszą możliwą zmianę biegów niezależnie od warunków i jest wyposażona w funkcję kontroli startu (Launch Control), która optymalizuje działanie systemów pojazdu i wykorzystuje wszystkie możliwości uzyskania maksymalnego przyspieszenia.

D.N.A.

O WSZYSTKIM DECYDUJE D.N.A.

Alfa Romeo 4C to samochód zaprojektowany z myślą o kierowcy. Selektor Alfa D.N.A. ma trzy ustawienia (Dynamic, Natural oraz All Weather) umożliwiające dostosowanie samochodu do warunków drogowych i aktualnego stylu jazdy. Dostępny jest także dodatkowy tryb Race zapewniający kierowcy dodatkowe możliwości i wrażenia na torze wyścigowym. Wybór trybu Dynamic spowoduje wyłączenie systemu stabilizacji jazdy oraz ABS i przekazanie kierowcy pełnej kontroli nad samochodem. W pełni cyfrowy panel instrumentów z wyświetlaczem TFT zmienia konfigurację, tak aby wyświetlane były informacje dotyczące konkretnego ustawienia Alfa D.N.A.

  • TECHNOLOGIA
  • TCT
  • D.N.A.
OSIĄGI

OSIĄGI

NIESKRĘPOWANA WOLNOŚĆ. NOWE MOŻLIWOŚCI.

Mechaniczne serce modelu 4C Spider, jednostka o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem, wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne. Inżynierowie Alfa Romeo zadbali o to, aby silnik był zarazem wydajniejszy i agresywniejszy.
Dzięki ich wysiłkom ta niewielka, lecz zadziwiająco mocna jednostka pozwala na uzyskanie bezprecedensowych sportowych osiągów godnych supersamochodu. Wszystkie zastosowane rozwiązania mają jeden cel: zapewnienie kierowcy wrażeń godnych Alfy Romeo. Aby je poczuć, wystarczy usiąść za kierownicą.

SILNIK

NIEWIELKA POJEMNOŚĆ, IMPONUJĄCE OSIĄGI

Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 cm3 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 240 KM zapewnia doskonałe osiągi, a 80% maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 350 Nm dostępne jest już przy 1700 obr./min. Alfa Romeo 4C rozwija prędkość maksymalną przekraczającą 250 km/h i rozpędza się od 0 do 100 km/h w imponujące 4,5 sekundy.

SCAVENGING

SCAVENGING/TURBOSPRĘŻARKA

Zastosowana w Alfie Romeo 4C zaawansowana technologia „scavenging” maksymalnie zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach silnika i oferuje kierowcy większą moc.
W celu wdrożenia technologii silnik wyposażono również w turbosprężarkę nowej generacji oraz kolektor wydechowy z konwerterem impulsów.

AFTER - RUN PUMP

TECHNOLOGIA HI-TECH

Podobnie jak wszystkie czołowe samochody sportowe 4C wykorzystuje system chłodzenia chroniący turbosprężarkę. Wyłączenie silnika skutkuje zwykle natychmiastowym zatrzymaniem obiegu oleju, powodując utratę możliwości smarowania i zwiększając ryzyko uszkodzenia jednostki. Dzięki pompie „after‑run” olej przepływa przez turbosprężarkę, dopóki nie zostanie schłodzona.

  • OSIĄGI
  • SILNIK
  • SCAVENGING
  • AFTER - RUN PUMP
MATERIAŁY

MATERIAŁY

WAGA LEKKOŚCI

Włókno węglowe to najbardziej zaawansowany materiał stosowany w motoryzacji. Podwozie modelu Alfa Romeo 4C Spider – ważące jedynie 73 kilogramy – to jedna bryła wykonana z włókna węglowego. Skrzynia korbowa oraz przednia i tylna rama wykonane są z aluminium, co sprawia, że są wytrzymałe i niezwykle lekkie. Nadwozie wykonano z kompozytu SMC, materiału o niskiej gęstości, który jest lekki (o 20% lżejszy niż stal), a zarazem bardzo wytrzymały (stabilnością wymiarów dorównuje stali i przewyższa aluminium).

DYNAMIKA

DYNAMIKA

DOSKONAŁE WYWAŻENIE, DOSKONAŁE OSIĄGI

Centralnie umieszczony silnik oraz niezwykle złożony układ zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i kolumna McPhersona z tyłu) sprawiają, że 4C jest doskonale wyważony i świetnie trzyma się drogi przy każdej prędkości. Za sprawą efektywnego układu hamulcowego z wentylowanymi tarczami i zaciskami Brembo na osi przedniej droga hamowania Alfy 4C rozpędzonej do prędkości 100 km/h wynosi jedynie 36 metrów. Co więcej, na przedniej i tylnej osi Alfy Romeo 4C montuje się opony o innych średnicach w celu zapewnienia doskonałej przyczepności na różnych rodzajach nawierzchni niezależnie od warunków pogodowych.

WYDAJNOŚĆ

OSIĄGI

SKONCENTROWANA MOC

Masa własna samochodu to jedynie 940 kilogramów. Dzięki temu Alfa Romeo 4C Spider ma niezwykle niski stosunek masy do mocy: mniej niż 4 kg/KM. Za sprawą ponownie zastosowanego napędu na tylną oś 4C gwarantuje doskonałe wrażenia z jazdy i prawdziwe sportowe doznania.

AKCESORIA
WSZYSTKO DLA TWOJEJ ALFY 4C SPIDER
Oryginalne akcesoria marki Alfa Romeo
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Mechanik, którego potrzebujesz, bliżej Ciebie
ZNAJDŹ MECHANIKA