Alfa Romeo uczestniczy w „Zimowym Maratonie 2015”

  • 420 kilometrów, 11 przełęczy Dolomitów i 45 prób szybkościowych: rusza 27. Edycja Międzynarodowych Wyścigów Samochodów Zabytkowych odbywająca się w górach Trentino.
  • W roli głównej „występuje” bezcenna Giulia TI Super z 1963 roku z Muzeum Alfy Romeo.
  • U jej boku nowa Giulietta Sprint wyposażona w doskonały silnik 2.0 JTDM 2 o mocy 175 KM: najlepszy dowód na istnienie mocnych więzi łączących samochody z przeszłości z tymi aktualnie produkowanymi.
  • Wartości charakteryzujące Alfę Romeo, takie jak włoski styl, doskonałe osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa leżą u podstaw tego stałego związku.

Od 22 do 25 stycznia br. w Madonna di Campiglio odbywać się będzie 27. edycja „Zimowego Maratonu” - Międzynarodowych Wyścigów Samochodów Zabytkowych, które ze względu na ilość startujących i jakość zgłoszonych samochodów są jednym z ważniejszych wydarzeń we Włoszech.

W malowniczej scenerii gór w Trentino rywalizować będzie 120 samochodów obowiązkowo wyprodukowanych przed rokiem 1968, a także niektóre modele wyprodukowane przed 1976 rokiem, które tworzyły historię wyścigów lat 70. XX w. Wśród uczestniczących samochodów jest Giulia TI Super z 1963 roku, należąca do kolekcji Muzeum Alfy Romeo, specjalnie przygotowana, by zmierzyć się z tą tak samo malowniczą, jak i trudną ze względu na warunki pogodowe, trasą wyścigów.

Sama trasa zresztą wije się na długości około 420 kilometrów i obejmuje 11 przełęczy Dolomitów, w tym cztery o długości ponad 2.000 metrów (Pordoi, Falzarego, Valparola i Gardena) oraz 45 prób szybkościowych. Poza tym, przy okazji „Zimowego Maratonu 2015”, na zamarzniętym jeziorze w Madonna di Campiglio odbędą się wyścigi o „Trofeum APT”, rozgrywki dla pierwszych 32 zgłoszonych zespołów oraz „Trofeum TAG Heuer Barozzi”.

Giulia TI Super z 1963 roku to najrzadszy i najcenniejszy samochód spośród „Giulii”, wersja „ready-to-race” wyprodukowana została w 501 egzemplarzach, prawie wszystkie są w kolorze białym „Biancospino” ze znaczkiem Quadrifoglio (czterolistna kończyna) na bokach i na pokrywie bagażnika. Samochód ma „wyszczuplone” nadwozie pozwalające poprawić i tak już doskonałe osiągi, TI Super była jednym z samochodów wyścigowych, na którym wychowała się cała generacja kierowców rajdowych, którzy przeszli później do wyższych formuł. Mogli oni zwrócić na siebie uwagę dzięki zwycięstwom i lokatom uzyskanym za kierownicą sedana Alfa Romeo. Nieprzypadkowo Giulia TI Super wyjątkowo dobrze sprawdzała się w wyścigach szosowych, o czym świadczy między innymi zwycięstwo w swojej klasie w „Tour de France Auto” w 1963 roku, z Masoero i Maurinem za kierownicą.

Pod względem technicznym Giulia wytyczała trendy w swoim segmencie, podnosząc jego standardy: czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami oraz doskonałe własności dynamiczne Alf Romeo znajdowały swój maksymalny wyraz w tym nadwoziu, które -jak mówiła reklama z tamtych czasów - było „stylizowane wiatrem”.

Najlepszym dowodem na istnienie mocnych więzi łączących samochody z przeszłości z tymi aktualnie produkowanymi jest fakt, że zabytkowemu samochodowi będzie towarzyszyć nowa Giulietta Sprint, wersja, która składa hołd protoplaście całej klasy samochodów i jednemu z głównych symboli włoskiego stylu: kultowej Giuliettcie Sprint z 1954 roku.

To właśnie Giulietta w latach 50. była marzeniem wszystkich kierowców i samochodem, którego posiadanie mogło się urzeczywistnić nie tylko w snach. Dzisiaj nowa Giulietta Sprint jest produkowana w tym samym duchu i oferuje jeszcze bardziej wyrazistą estetykę, doskonałe osiągi oraz dostęp do najnowszych nowinek technologicznych.

W egzemplarzu biorącym udział w „Zimowym Maratonie 2015” zamontowany jest silnik 2.0 JTDM2 o mocy 175 KM wraz z innowacyjną, automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem „Alfa TCT”.


21/01/2015