ALFA ROMEO NA MIĘDZYNARODOWYM SALONIE SAMOCHODOWYM W GENEWIE 2018

Spośród wszystkich marek koncernu FCA obecnych na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, Alfa Romeo odegrała główną rolę, stawiając przede wszystkim na ukazanie nieustannego udoskonalania osiągów i ekskluzywności swoich aut. W Szwajcarii zaprezentowane zostały limitowane serie specjalnenawiązujące do pobicia rekordu na torze Nürburgring przez Giulię i Stelvio, eksluzywna i zaawansowana technologicznie Giulia Ti oraz ekluzywne serie specjalne 4CCoupé „Competizione” i Spider „Italia”.

 

Specjalna edycja modeli NRING

Stoisko Alfy Romeo zdominowały modele Stelvio Quadrifoglio NRING oraz Giulia Quadrifoglio NRING. Te dwie edycje limitowane oznaczone tabliczką „NRING” zostały stworzone jako hołd dla rekordowych osiągnięć obu modeli i obrazują istotę doskonałości samochodów z logo Alfa Romeo. Nazwa stanowi skrót niemieckiego toru testowego, Nürburgring, zwanego Zielonym Piekłem, na którym Giulia, jak i Stelvio w wersji Quadrifoglio ustaliły rekord okrążenia w swoich klasach. Każdy model został wyprodukowany w ilości tylko 108 sztuk, na pamiątkę tego, że samochody Alfa Romeo już od 108 lat zachwycają kierowców swoim wyjątkowym włoskim stylem i osiągami.

 

Alfa Romeo Stelvio NRING

Edycja specjalna Stelvio Nürburgring z tabliczką numerowaną „NRING” to ukoronowanie mistrzowskiego SUV-a, zdolnego wykonać okrążenie legendarnego toru w 7 minut i 51,7 sekundy, najszybszym czasie kiedykolwiek osiągniętym w tej klasie. Warto przy tym wspomnieć, że Stelvio to pierwszy SUV w historii Alfa Romeo. W odsłonie NRING Stelvio wyposażony został w niezwykły silnik 2.9 V6 Bi-Turbo Benzyna o mocy 510 KM z momentem obrotowym 600 Nm osiągającym maksymalną prędkość 283 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w jedyne 3,8 sekundy.

 

Giulia NRING

Giulia Quadrifoglio pobiła rekord okrążenia toru Nürburgring z czasem okrążenia wynoszącym 7 minut 32 sekundy, osiągniętym dzięki doskonałemu prowadzeniu, maksymalnej prędkości wynoszącej 307 km/h i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Dla uczczenia tego imponującego rezultatu wyjątkowa odsłona Giulii w limitowanej serii NRING została wyposażona m.in. w najmocniejszy w klasie silnik 2.9 V6 Twin-Turbo 510 KM, technologie Torque Vectoring czy Chassis Domain Control (CDC), które czynią z niej wyjątkowy przykładu doskonałości Alfy Romeo.

 

Stelvio Super z nowymi pakietami Performance i Luxury

W Genewie dumnie prezentowały się również dwa samochody Stelvio Super wyposażone w silnik benzynowy 2.0 Turbo, o mocy 200 KM i 280 KM, z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów i napędem na cztery koła Q4. Ich serce stanowi zbudowany całkowicie z aluminium 4-cylindrowy silnik z karbonowym wałem korbowym. Do jego cech charakterystycznych należą system uruchamiania zaworów elektro-hydraulicznych MultiAir oraz bezpośredni wtrysk wysokociśnieniowy 200 barów, które zapewniają wyjątkowo szybką reakcję na przyspieszenie w połączeniu z pierwszorzędną oszczędnością paliwa. Nowej odsłonie Stelvio towarzyszą dwa nowe pakiety: Sport i Luxury, które podkreślają wielowymiarowy charakter SUV-a Alfa Romeo.

 

Giulia Veloce Ti

Swoją premierę miała też Giulia Veloce Ti pochodząca z serii specjalnej, wyróżniona znaczkiem „Turismo Internazionale”, cechującym najbardziej atrakcyjne wersje z technologią wysokiej klasy. Giulię Ti wyróżnia szerokie zastosowanie włókna węglowego, unikatowe wyposażenie i wyjątkowe osiągnięcia. Model został wyposażony w silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 280 KM w połączeniu z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią i napędem na 4 koła Q4. Giulia Ti została zaprezentowana w barwach Racing Red i jest najbardziej ekskluzywną wersją w gamie. Model ten z powodzeniem łączy sportowy charakter Giulii Veloce kuszącym stylembogatym wyposażeniem i najnowszą technologią. Konfigurację uzupełnia system infotainment AlfaTM Connect 3D z Apple CarPlayTM i Android AutoTM oraz system nawigacji 8,8" 3D z DABaktywny tempomatprzyciemniane szyby oraz pakiet audio Harman Kardon.

 

Giulia Super

Giulii Veloce Ti towarzyszyła Giulia Super w czarnym kolorze Vulcano Black z wyjątkowym pakietem Luxury, który składa się z atrakcyjnej kombinacji beżowej skóry z oryginalnymi wstawkami z szarego drewna dębowegoGiulię Super ponadto wyróżniają m.in. 18-calowe, aluminiowe koła ze stopów lekkich z lakierowanymi na czarno zaciskami hamulcowymi. Model ten jest przykładem elegancji, gdzie niesamowitym osiągom towarzyszy niezrównany komfort i luksus. Całości doskonałości Giulii Super dopełnia czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 200 koni mechanicznych z automatyczną skrzynią biegów.

 

4C w seriach specjalnych „Competizione” i „Italia”

Na stoisku nie mogło zabraknąć też supersportowego modelu 4C, wraz z ekskluzywnymi, limitowanymi seriami specjalnymi: Coupé „Competizione” i Spider „Italia”Coupé wyróżnia zdecydowanie bardziej sportowy charakter, z silnymi wyścigowymi skojarzeniami, a Spider, wciąż zdolny do ekscytujących występów, ma bardziej elegancki, wyrafinowany wygląd. Oba samochody są napędzane przez całkowicie aluminiowy silnik benzynowy 1750 Turbo o mocy 240 KM, z intercoolerami i wariatorami zmiennych faz rozrządu. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów TCT jednostka ta zapewnia najwyższą wydajność aut, co wspomaga szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, w tym włókna węglowego. Dla modelu Coupé przygotowano specjalny matowy lakier Vesuvio Grey w połączeniu z ekskluzywnymi dodatkami zaprojektowanymi specjalnie dla tej konfiguracji. Z kolei limitowaną serię specjalną 4C Spider „Italia” wyróżnia jasnoniebieskie nadwozie Misano Blue, dostępne tylko dla 108 samochodów w tej wersji kolekcjonerskiej.