ALFA ROMEO Z 3 TRYBAMI JAZDY - SYSTEMEM ALFA DNA - ... I ZIMA CI NIESTRASZNA!

Nadejście zimy sprawia, że samochody Alfa Romeo mają możliwość zaprezentowania w pełni swoich imponujących umiejętności. Wykorzystanie innowacyjnej technologii Alfa™ DNA zwiększa bezpieczeństwo na drodze, poprawia komfort jazdy, a tym samym zapewnia jeszcze większą przyjemność za kierownicą.

 

Alfa™ DNA to zaawansowany, elektroniczny system, który zarządza głównymi parametrami pojazdu, takimi jak reakcja silnika, kontrola trakcji pojazdu, przyspieszanie, hamowanie czy układ kierowniczy. To nowatorskie rozwiązanie wpływa na zachowanie i sposób funkcjonowania silnika, na układy hamulcowy i kierowniczy, a także na zawieszenie i skrzynię biegów, pozwalając kierowcy wybrać jeden z trzech różnych trybów ustawień samochodu w zależności od stylu najbardziej odpowiedniego do warunków drogowych i atmosferycznych oraz aktualnych potrzeb kierowcy:

d (dynamic) - dynamiczny, sportowy

n (natural) - miejski, ekonomiczny

a (all weather / advanced efficiency) – pierwszy z nich to tryb umożliwiający zachowanie  bezpieczeństwa nawet przy niskiej przyczepności – w przypadku modeli MiTo i Giulietta, drugi – zastosowany w modelach Giulia i Stelvio – gwarantuje optymalną jazdę pod względem emisji spalin i zużycia paliwa.

 

Obsługa systemu Alfa™ DNA jest niezwykle prosta. Przełącznik systemu znajduje się na tunelu środkowym przed dźwignią zmiany biegów i prostym ruchem dźwigni do przodu lub do tyłu pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów. Wybór ustawień potwierdza zapalenie się lampki LED i wiadomości na panelu sterującym.

 

Wybranie trybu „Dynamic” powoduje szybszą reakcję układu hamulcowego, usztywnienie zawieszenia i bardziej precyzyjny układ kierowniczy, co ułatwia jazdę sportową, przez co bywa nazywany „sportowym sercem Alfy”. Ustawienie „Natural” gwarantuje komfortowe zawieszenie oraz idealną równowagę podczas codziennej jazdy.

 

Z kolei „tryb Advanced Efficiency” lub „All Weather” to maksymalna oszczędność, ekonomia jazdy i dynamiczna wydajność. Zwłaszcza ten tryb jest nieoceniony zimą i podczas niekorzystnych warunków na drodze. Wybór tego ustawienia zmienia układy dynamicznej kontroli trakcji w celu zapewnienia maksymalnej przyczepności. To zasługa wykorzystania układów dynamicznej kontroli trakcji VDC (Vehicle Dynamic Control) i ASR (Acceleration Slip Regulation). System CBC (Cornering Brake Control) zapewnia kontrolę hamowania podczas wykonywania zakrętu. Układ ten jest załączany, gdy samochód wykonuje manerw skrętu podczas hamowania. W takiej sytuacji natężenie hamowania jest rozdzielane na każde z kół z osobna, by utrzymać stabilność samochodu, tym samym minimalizując podsterowność czy nadsterowność.

 

Jeśli chodzi zaś o elektroniczny układ kierowniczy, podczas ustawienia „All Weather” zapewnia on maksymalny komfort i łatwość prowadzenia. Z kolei system DST (Dynamic Steering Torque – aktywne sterowanie elektroniczne) jest odpowiedzialny za lepszą kontrolę hamowania połączoną z systemem dynamicznej kontroli trakcji VDC.

 

 

Dodatkowym atutem jest korekcja układu kierowniczego – lekki impuls na kierownicy podpowiada kierowcy wykonanie prawidłowego manewru. Z kolei standardowa reakcja silnika umożliwia płynne przyspieszanie nawet w warunkach o obniżonej przyczepności.

 

 

Zaawansowany system Alfa™ DNA dostępny jest w standardzie prawie we wszystkich wersjach modeli Alfa Romeo dostępnych na polskim rynku: Stelvio, Giulia, Giulietta oraz MiTo.

 

 

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA      POBIERZ KATALOG