Innowacje i technologie Alfa Romeo
  • LA MECCANICA DELLE EMOZIONI
  • NOWA ERA TECHNOLOGICZNA
  • NA POCZĄTEK CZYSTKA KARTKA
  • REWOLUCYJNA PLATFORMA
  • NIEZŁOMNE SERCE
  • POD KONTROLĄ ZAAWANSOWANEGO MÓZGU
  • SENSACJE ZA KIEROWNICĄ
  • PEŁNA KONTROLA NAD POJAZDEM
  • PROWADZENIE SAMOCHODU Z LEKKOŚCIĄ
  • AERODYNAMIKA
  • RADYKALNE WYBORY

LA MECCANICA DELLE EMOZIONI

Najważniejszym komponentem prawdziwej Alfy Romeo są emocje. Hasło „La Meccanica delle Emozioni” niesie ze sobą przesłanie: rozbudzić nieograniczoną przyjemność z jazdy. Zaawansowana technologia i przełomowa konstrukcja Alfy Romeo to gwarancja niezapomnianych wrażeń za kierownicą. To coś więcej niż zimna, beznamiętna telemetria — to uczucie, jak prawdziwa miłość. Można powiedzieć, że jest to coś irracjonalnego, instynktownego, energetyzującego i nieoczekiwanego. Coś, czego warto doświadczyć osobiście.

NOWA ERA TECHNOLOGICZNA

NOWA ERA TECHNOLOGICZNA

Alfa Romeo to o wiele więcej niż włoskie logo zaprojektowane ponad 100 lat temu. To pasja, która niezmiennie odzwierciedla oryginalny i nieustępliwy charakter, szczególnie w zakresie innowacyjności i technologii. To niezwykle silne zamiłowanie do motoryzacji. Historia pionierskiej technologii toczy się dalej: w 105. rocznicę powstania marki model Giulia Quadrifoglio wprowadził Alfę Romeo w nową erę. To samochód, którego nie mógł stworzyć nikt inny, nigdzie indziej na świecie.

NA POCZĄTEK CZYSTKA KARTKA

NA POCZĄTEK CZYSTKA KARTKA

W 2013 roku Alfa Romeo powołała wyjątkowy, autonomiczny zespół projektantów, inżynierów i mechaników. Jego misją było przywrócenie prestiżu i innowacyjnego charakteru marki poprzez zastosowanie rewolucyjnego podejścia do projektowania samochodów. Zespół kierował się kilkoma jasnymi zasadami: bezgraniczna pasja i całkowita swoboda twórcza. Prace rozpoczęto od czystej kartki, na której spisane zostały wszystkie cechy, które powinna posiadać rasowa Alfa Romeo. Fachowcy nie zbudowali samochodu, lecz z dumą go stworzyli. Dzięki pasji i pionierskiemu duchowi Giulia Quadrifoglio powstała w zaledwie 2 lata, a DNA Alfy Romeo zostało odtworzone w najczystszej postaci. Już wkrótce napisany zostanie kolejny innowacyjny rozdział w historii marki.

REWOLUCYJNA PLATFORMA

REWOLUCYJNA PLATFORMA

Pragnąc przywrócić autentyczną przyjemność z jazdy, Alfa Romeo stworzyła nowy projekt pod kryptonimem Giorgio. Inżynierowie marki opracowali innowacyjną platformę z napędem tylnej osi, zapewniającą równomierny rozkład mas między przodem  i tyłem pojazdu. Platforma jest wykonana ze stopu ultralekkich materiałów i może znaleźć zastosowanie w pojazdach różnych kategorii. Struktura platformy Giorgio, lekka i sztywna zarazem, stanowi kluczowy czynnik umożliwiający osiągnięcie najlepszych w swojej klasie parametrów pod względem efektywności i bezpieczeństwa. Dzięki jej szczególnym technicznym właściwościom pojazdy marki Alfa Romeo oferują wyjątkową, niedoścignioną dynamikę jazdy.

NIEZŁOMNE SERCE

NIEZŁOMNE SERCE

Od początku swojego istnienia marka szczyci się legendarnymi osiągnięciami na torze wyścigowym, będącymi zasługą innowacyjnych rozwiązań w zakresie zespołów napędowych. Najnowszym dziełem Alfy Romeo jest silnik 2.9 V6 90° bi-turbo o mocy 510 KM, w całości wykonany z aluminium. Unikatowy elektroniczny system odłączania cylindrów sprawia, że mimo imponującej mocy i momentu obrotowego jednostka V6 jest wyjątkowo oszczędna. Jest to czołowa innowacja w tej klasie silników, a jednocześnie powrót do przeszłości, gdyż już na początku lat 80. ubiegłego wieku projektanci Alfy Romeo jako pierwsi na świecie zaczęli rozwijać tę koncepcję.

POD KONTROLĄ ZAAWANSOWANEGO MÓZGU

POD KONTROLĄ ZAAWANSOWANEGO MÓZGU

Elektronicznymi układami Alfy Romeo steruje odpowiedni „mózg”. Chassis Domain Control jest centralnym modułem zarządzania ESC, wektorowaniem momentu obrotowego, adaptacyjnym zawieszeniem i zintegrowanym systemem hamulcowym. To przełomowe rozwiązanie dysponuje swoistą „inteligencją emocjonalną”, która, koordynując działanie elektronicznych układów pojazdu, ma na celu optymalizację dynamiki jazdy i maksymalizację przyjemności z jazdy.

SENSACJE ZA KIEROWNICĄ

SENSACJE ZA KIEROWNICĄ

Wrażenia z jazdy Alfą Romeo muszą być niepowtarzalne i niezapomniane. Z tego względu czołowi projektanci marki opracowali wyjątkowe zawieszenie. Najnowsze dzieło Alfy Romeo — dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej z pół-wirtualną osią napędową — pozwala kierowcy na wykonywanie szybkich i precyzyjnych manewrów oraz zapewnia odpowiedni nacisk opon na nawierzchnię i niezrównaną kontrolę nad pojazdem. W tylnej osi w modelach Giulia i Stelvio zastosowano nowe rozwiązanie AlfalinkÔ — aluminiową strukturę gwarantującą najwyższą kontrolę, przyczepność, stabilność oraz niwelację wibracji.

PEŁNA KONTROLA NAD POJAZDEM

PEŁNA KONTROLA NAD POJAZDEM

Jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań opracowanych przez zespół projektowy Alfa Romeo jest technologia wektorowania momentu obrotowego (Torque Vectoring). System ten umożliwia odrębne sterowanie momentem obrotowym przekazywanym na każde z kół przez tylny mechanizm różnicowy w celu zwiększenia przyczepności i poprawy osiągów. Ponadto system zapewnia szybką reakcję pojazdu na polecenia kierowcy i doskonałą stabilność kół, nawet przy dużych prędkościach i w ekstremalnych warunkach atmosferycznych. Alfa Romeo oferuje również nowy ekskluzywny układ dołączanego napędu na cztery koła Q4 dostępny jako opcja, pozwalający na sterowanie właściwościami jezdnymi i osiągami w czasie rzeczywistym. Ten bezpieczny, sportowy system, który automatycznie dostosowuje się do stylu jazdy i warunków drogowych, łączy w sobie zalety napędu na wszystkie koła z wysokimi osiągami i efektywnością prawdziwej Alfy Romeo.

PROWADZENIE SAMOCHODU Z LEKKOŚCIĄ

PROWADZENIE SAMOCHODU Z LEKKOŚCIĄ

Mniejsza masa, większa prędkość: rajdowe tradycje Alfy Romeo miały kluczowe znaczenie przy projektowaniu nowych pojazdów bazujących na platformie Giorgio. Dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i kompozyt złożony z aluminium i tworzywa sztucznego, nowa gama gwarantuje najlepszy w swojej klasie stosunek mocy do masy. Wszystkie nowe silniki Alfy Romeo są zbudowane z aluminium, standardowym rozwiązaniem w modelach Stelvio i Giulia jest wał napędowy z włókna węglowego, a Giulia Quadrifoglio jest jedynym na świecie sedanem z dachem i maską wykonanymi w całości z włókna węglowego.

AERODYNAMIKA

AERODYNAMIKA

Od początku swojego istnienia Alfa Romeo opracowuje innowacyjne rozwiązania nastawione na zapewnienie wybitnych osiągów na torze wyścigowym, a kluczem do sukcesu jest nieustanne doskonalenie aerodynamiki pojazdu. Giulia Quadrifoglio, intensywnie testowana w tunelu aerodynamicznym, jest jedynym na świecie sedanem wyposażonym w Active Aero System — technologię zapewniającą większy docisk aerodynamiczny przy dużej prędkości jazdy. Unikatowa stylistyka Giulii Quadrifoglio pozwala na uzyskanie nie tylko rekordowo niskiego współczynnika oporu powietrza, ale i najlepszej w swojej klasie wartości współczynnika Cx (0,27).

RADYKALNE WYBORY

RADYKALNE WYBORY

Każdy nowy model Alfy Romeo jest projektowany w oparciu o najmocniejszą i najbardziej atrakcyjną wersję wyposażenia Quadrifoglio. Topowa WERSJA powstała z zamysłem uzyskania optymalnego, równomiernego rozkładu masy. Jest ona wyposażona w silnik umieszczony wzdłużnie, wał napędowy wykonany z włókna węglowego i szereg opatentowanych technologii. Jest ona także niedościgniona pod względem stosunku mocy do masy, maksymalnej prędkości i czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Na tym właśnie polega zasadnicza różnica między Alfą Romeo a innymi markami: podczas kiedy inni ulepszają standardową wersję, aby uzyskać samochód o wysokich osiągach, Alfa Romeo tworzy samochody przeznaczone do codziennego użytku na bazie supermaszyn.