MILLEMIGLIA (Wyścig Tysiąca Mil)– AKTUALNOŚCI – NIEMIECKI

1. ETAP BRESCIA CERVIA MEDIOLAN MARITTIMA

Właśnie  zakończył się pierwszy etap historycznego rajdu samochodowego Mille Miglia i jak co roku styl biorących w nim udział samochodów marki Alfa Romeo oraz wzbudzane przez nie emocje odgrywały podczas tego rajdu główną rolę.

Miejscem startu rajdu 450-ciu zabytkowych pojazdów była  Viale Venezia w Brescii , i to właśnie z tego miejsca rozpoczęto  trasę o długości  1743 km przebiegającą po włoskich drogach publicznych, zachwycających  swoim typowym malowniczym pieknem krajobrazu.

900 uczestników z  34 różnych krajów z całego świata: To jest ilość uczestników rajdu, prawdziwych aktorów tego  eposu tradycji i technologii, emocji i mechaniki.

Konwój przemierzył miejscowości  Desenzano i Sirmione i przejechał przez  Mantovę i Ferrarę do parku Giardino Sigurtà, docierając najpierw do Comacchio a potem do  Ravenny; trasa zakończyła się w  miejscowości Cervia-Mailand Marittima. A w dniu jutrzejszym rajd będzie trwał dalej.

2. ETAP CERVIA – RZYM

Konwój rajdu  Mille Miglia rozpoczął nad ranem swój wyścig w kierunku Pesaro , trasą prowadzącą przez Rebublikę San Marino oraz miejscowości San Sepolcro i Arezzo.

Po krótkiej przerwie obiadowej ponownie obrano trasę do  Cortony, Orvieto i Amelii. Etap ten zakończył się defiladą we  Via Veneto w Rzymie oraz fantastycznym powitaniem w stolicy Włoch. Publiczność przywitała biorące udział w wyścigu klejnoty historii motoryzacji długimi i serdecznymi brawami.

Atmosfera podczas dzisiejszej imprezy jak i w dniu wczorajszym robiła się coraz lepsza  i urzekała ludzi w każdym  wieku, widzów historii pasji, która od swoich początków, czyli od roku 1927 nie straciła swojego uroku.

3. ETAP RZYM – PARMA

Podczas trzeciego etapu Rajdu Mille Miglia legendarne pojazdy przemierzały trasę o niezrównanym pięknie.

Pierwsze promienie słoneczne powitały Rzym i świeciły nieprzerwanie od  Ronciglione, Bivosee, Viterbo, Radiocofani i Sieny  aż do przerwy obiadowej  w Monteriggioni. Następnie trasa zanurzyła się w idylliczny krajobraz Toskanii prowadziła przez San Miniato oraz wzdłuż murów miasta  Lucca, aż do Pietrasanta, obok Ligurii oraz położonego tutaj miasta Sarzana, żeby wspiąć się na  Passo della Cisa i w Parmie, perle Emilia Romagna, osiągnąć swój cel.

Także podczas tego etapu Giulia i Stelvio nie obawiali się rywalizacji pojazdów zabytkowych i pokazali publiczności , w jaki sposób producent samochodów  Alfa Romeo potrafi stworzyć prawdziwe klejnoty mechaniki i stylu, które powodują mocniejsze bicie serca każdego miłośnika włoskich silników.

4. ETAP PARMA – BRESCIA

Ostatnim etapem tego chyba najpiękniejszego rajdu na całym świecie   z  Parmy do Brescii, jest najkrótszy etap trasy.

Po pokonaniu odcinka trasy, przebiegającego przez Salsomaggiore Terme, Piacenza i Lodi, pojazdy obrały kurs w kierunku Mediolanu i przemierzyły centrum najwiekszego miasta  Lombardii  z krótkim postojem przy Piazza Duomo.

Następnie samochody opuściły  centrum Mediolanu, żeby podążyć do Arese. Do tego miejsca prowadziła ich trasa wzdłuż odnowionego Muzeum Historycznego Marki Alfa Romeo, żeby uczcić wraz z kierowcami zespołu Alfa Romeo Sauber F1 90- tą rocznicę pierwszego zwycięstwa marki  Alfa Romeo w Rajdzie Mille Miglia. Następnie konwój kontynuował swoją podróż w kierunku Monzy trasa rajdową formuły 1.

Czerwony kolor marki  Alfa błyszczał także podczas Rajdu  Mille Miglia i honorował nazwę jedynego zespołu, który potrafił zwyciężyć w tym Rajdzie 11-ście razy- z czego 7 zwycięstw jedno po drugim: absolutny triumf, który słusznie stał się częścią włoskiej historii, emocja, która wykracza dalece poza dziedzinę mechaniki.