Alfa Romeo sponsorem motoryzacyjnym wyścigu „1000 Miglia” w 2020 roku

Alfa Romeo Giulia i Stelvio pojawią się na trasie legendarnego wyścigu tysiąca mil w roli oficjalnych samochodów imprezy.

 

Idea „najpiękniejszych wyścigów na świecie”, w których udział biorą oryginalne zabytkowe samochody, doskonale wpisuje się w filozofię Alfy Romeo: docenienie najwyższej jakości dziedzictwa motoryzacji i ducha rywalizacji. Alfa Romeo współpracowała z „1000 Miglia” od lat, a odnowiona w 2019 roku i przedłużona do 2021 trzyletnia umowa sponsorska jest przypieczętowaniem głębokiej więzi, która od 1928 roku łączy „Czerwoną Strzałę" („Freccia Rossa") i włoską markę.

38. edycja imprezy odbędzie się w dniach 13-16 maja, na tradycyjnej trasie Brescia – Rzym – Brescia, prowadzącej przez malownicze drogi Lombardii i Toskanii.

W 2020 roku w Brescii już tradycyjnie będzie można zobaczyć kilka cennych modeli zabytkowych Alfy Romeo należących do kolekcji FCA Heritage, działu Grupy FCA zajmującego się wspieraniem oraz promocją dziedzictwa włoskich marek FCA. Obok nich w roli oficjalnych samochodów „1000 Miglia” pojawi się flota złożona z trzydziestu Giulii i Stelvio, które stanowią nowy wzorzec Alfy Romeo. Miłośników zawodów, zgromadzonych zawsze licznie na trasie, czeka więc podwójna radość ze spotkania z zabytkowymi i najnowszymi modelami Alfy Romeo.

Historia zawodów sięga 1927 roku, a już w 1928 roku Alfa Romeo odniosła spektakularne zwycięstwo, zdobywając zarówno mistrzostwo indywidualne, jak i zespołowe, a wszystkie osiem samochodów z powodzeniem ukończyło wyścig. Od tamtego czasu do 1957 roku Alfa Romeo wygrywała te niezwykłe zawody aż jedenaście razy, ustanawiając rekord, który nigdy nie został pobity.

Osiemnastego maja 2019 roku z takim samym entuzjazmem jak w przeszłości fani powitali na mecie w Brescii zwycięzców „1000 Miglia” Giovanniego Moceri i Daniela Bonetti, prowadzących 6C 1500 SS z 1928 roku, z kolekcji FCA Heritage, wystawianej w Muzeum Alfy Romeo w Arese. Do Alfy Romeo należało także drugie miejsce, a oprócz tego marka zdobyła również Puchar Sponsor Team.