Alfa Romeo wielkim wygranym plebiscytu „Best Cars 2019”

Wyniki 25. plebiscytu magazynu „Auto Motor i Sport”, ogłoszone w dniu otwarcia Poznań Motor Show, przyniosły Alfie Romeo mocne potwierdzenie jej pozycji na rynku oraz gorących uczuć miłośników włoskiej marki.

 

Giulia, Stelvio i Abarth 595 triumfują

 

W „Best Cars 2019” aż trzy pierwsze miejsca zajęły samochody ze stajni Alfa Romeo i Abarth. Wśród aut klasy średniej czwarty raz z rzędu zwyciężyła Alfa Romeo Giulia. Piękna Włoszka zdobywając aż 16,2% głosów, mocno zdeklasowała rywali. Ten emocjonujący sedan oferuje doskonałą równowagę między formą a funkcjonalnością i występuje w wersjach: Business, Giulia, Super, B-Tech Edition, Veloce, Veloce TI i Quadrifoglio.

 

Triumfował też Alfa Romeo Stelvio, pierwszy SUV w ponad 100-letniej historii marki, który zdobył pierwsze miejsce w kategorii dużych SUV-ów. Zachwycający dynamiką i przyjemnością z jazdy Stelvio zdobył o 4,4% głosów więcej niż przed rokiem (7,2%). Jeśli komuś zabiło do niego żywiej serce, może wybierać spośród wersji: Business, Stelvio, Super, B-Tech Edition, Executive i Quadrifoglio.

 

Trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii Samochodów Najmniejszych odniósł Abarth 595, zdobywając blisko jedną czwartą głosów. A trzeba dodać, że to już szóste podium zadziornego Abartha w „Best Cars", docenionego przez czytelników „Auto Motor i Sport" i samą redakcję, która w teście napisała: „Na równej drodze Abarth jest jak gokart z dachem i tablicą rejestracyjną". A to nie koniec sukcesów w tej kategorii, bo tuż za Abarthem 595, na mocnym drugim miejscu, znalazł się bezkonkurencyjny Fiat 500, który nie zjeżdża z podium od premiery w 2007 roku. Fiat jest dostępny w kultowej wersji 500 i jako kompaktowy kabriolet 500C.

 

Zwycięstwo Alfy Romeo w kategoriach wizerunkowych

 

O sile Alfy Romeo świadczą też dwa zwycięstwa w kategoriach wizerunkowych. Aż 60% respondentów uznało, że to właśnie włoski brand zasługuje na wyróżnienie „Ładny, stylowy wygląd"; Alfa Romeo nie znika zresztą z czołówki tej kategorii od 1999 roku. Wygrana zaś w kategorii „Lubię tę markę" i 26% głosów to wyraz uznania dla cech składających się na pozytywne postrzeganie Alfy Romeo przez polskich klientów. To pierwsze miejsce Alfa Romeo dzieli z dwoma innymi markami.

 

Listę sukcesów zamyka Alfa Romeo Giulietta, która zdobyła trzecie miejsce wśród aut kompaktowych i 7,3% głosów. Redakcja nazwała ją „wieczną", bo Giulietta staje na podium bez przerwy od debiutu w 2011 roku. Piękna Gulietta dostępna jest w trzech wersjach: Super, Sport i Veloce.

 

„Best Cars" to plebiscyt z przeszło 40-letnią tradycją, który w 1990 roku został rozbudowany o pierwsze badanie wizerunku marki. Tegoroczna edycja została przeprowadzona w 11 krajach wśród czytelników 15 tytułów motoryzacyjnych. W badaniu wzięły udział blisko 143 tysiące respondentów, którzy w ankietach ocenili 385 modeli aut. W Polsce głosowało ponad 3,2 tysiąca osób.