W Niemczech Alfa Romeo triumfuje na „Motor Klassik Awards 2019”

To naprawdę fantastyczny rok dla Alfy Romeo, która Giulią i Alfą Romeo 33 Stradale podwójnie zwycięża podczas kolejnego konkursu przeprowadzonego wśród czytelników magazynu motoryzacyjnego.

Piękna Giulia nie ma godnej siebie konkurencji! Już czwarty rok z rzędu została wybrana przez czytelników ważnego niemieckiego magazynu jako „Klasyka przyszłości” w kategorii samochodów klasy średniej. Spośród 16 tys. głosujących na Giulię wskazało 33,4%. Zdaniem Niemców za kilkadziesiąt lat ten sportowy włoski sedan stanie się tym, czym jest jej protoplasta z 1962 roku: ponadczasowym klasykiem.

Razem z Giulią triumfowała Alfa Romeo Tipo 33 Stradale, zdobywając tytuł „Kamienia milowego designu” i aż 37,3% głosów. Dla miłośników tego coupé wyprodukowanego w 1968 roku w zaledwie 18 egzemplarzach jest ono jednym z najpiękniejszych w historii sportowych samochodów.

Roberto Giolito, dyrektor FCA Heritage, odbierając nagrodę „Motor Klassik Award" zdobytą przez Alfę Romeo Tipo 33 Stradale, powiedział: „Historia Alfy Romeo obfituje w ikony designu. Gdybyśmy musieli wybrać tylko jedną, byłaby to Tipo 33”. Jej estetyka to arcydzieło legendarnego projektanta Franco Scaglione. Wysokie na 99 cm coupé z otwieranymi pionowo drzwiami stworzono do użytku drogowego (stąd nazwa „Stradale”), ale technicznie oparte było na samochodzie wyścigowym. Alfa ta potrafiła dostarczyć moc 230 KM i osiągnąć zawrotną jak na tamte czasy maksymalną prędkość 260 km/h.

Jej potomkinią jest Alfa Romeo Giulia, będąca kwintesencją włoskiego designu i najnowszej technologii. W jej ekskluzywnej wersji Quadrifoglio zamontowany jest aluminiowy silnik 2.9 V6 Bi-Turbo benzyna, oparty na technologii Ferrari, który dostarcza maksymalną moc 510 KM oraz wytwarza moment obrotowy równy 600 Nm, a dach i pokrywa silnika wykonane są z włókna węglowego.