ALFA ROMEO GIULIA I STELVIO. 110 LAT WŁOSKIEJ DOSKONAŁOŚCI

Kim jest Giorgio?

Jest rok 2013. Giorgio to platforma, na której zbudowana zostanie nowa generacja samochodów Alfa Romeo. Romantycy uważają, że to hołd oddany legendarnemu kierowcy Tazio Giorgio Nuvolariemu. Inni sądzą, że to wybór samego Marchionne. Tajemnica nigdy nie została wyjaśniona. Jedno jest pewne - Giorgio będzie miał integralny napęd na tylne koła oraz bardzo ambitne plany. Zaangażowani w powstanie samochodów projektanci i styliści zostali poproszeni, aby odłożyli na bok stare przyzwyczajenia, nawyki i zaczęli myśleć nieszablonowo.

 

Premiera Giulii w nowym Muzem Historii Alfa Romeo

Nowa Giulia została zaprezentowana światu 24 czerwca 2015 roku. Był to wyjątkowy dzień dla marki Alfa Romeo, która obchodziła swoje 105. urodziny. Na nową Giulię fani i pasjonaci czekali z niecierpliwością. Samochód został powitany w odnowionym Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese, przy dźwiękach arii “Nessun dorma” Giacomo Pucciniego zaprezentowanej przez mistrza Andrea Bocellego.

 

Stelvio – pierwszy SUV w historii marki Alfa Romeo

Jednak platforma Giorgio nie została stworzona wyłącznie dla Giulii. Nadszedł czas, aby Alfa Romeo sprawdziła się również w segmencie pojazdów użytkowych. Stelvio zadebiutował w lutym 2017 roku i był pierwszym SUV-em w historii włoskiej marki. Zadanie jego stworzenia nie należało do najprostszych. Należało zaprojektować samochód, który potrafiłby poruszać się po ośnieżonych i polnych drogach, nie tracąc na osiągach i jakości prowadzania. Stelvio to SUV z duszą sportowego sedana.

 

Najczęściej nagradzane modele w historii marki

W ciągu ostatnich pięciu lat Giulia oraz Stelvio stały się najczęściej nagradzanymi samochodami w historii włoskiej marki. Około 170 międzynarodowych nagród i wyróżnień przyznawanych przez prasę branżową i media, głosami jury złożonych z krytyków i profesjonalistów, ale także dzięki opiniom kierowców oraz fanów marki, którzy docenili zarówno innowacyjność, jak i styl oraz osiągi obu modeli.

 

Alfa Romeo powraca na tor Nürburgring

Dwa miesiące po prezentacji w 2015 roku Giulia Quadrifoglio podejmuje wyzwanie związane z torem Nürburgring. 7 minut i 32 sekundy później stoper ma niesamowite wieści – rekord toru zostaje pobity o siedem sekund! Rok później do akcji wkracza również Stelvio, którego wynik jest jeszcze bardziej imponujący – rekord w tej kategorii zostaje pobity o 8 sekund! Giulia i Stelvio stają się najszybszym sedanem i SUV-em w historii, na jednym z najtrudniejszych torów na świecie.