„Historie marki Alfa Romeo”, Odcinek trzeci: niezapomniana 6C 2500 SS "Villa d’Este”.

Połączenie elegancji, osiągów i prestiżu.

Symbol epoki

Kiedy wiosną 1949 roku model 6C 2500 z nadwoziem wyprodukowanym przez firmę Touring pojawił się na scenie corocznego konkursu Villa d’Este Elegance Competition organizowanego w Cernobbio, dla wszystkich było już jasne, który samochód zdobędzie Złoty Puchar. Niepowtarzalność oraz unikalna linia nadwozia samochodu były tak spektakularne, że nadano mu nazwę najważniejszego konkursu elegancji na świecie.

Jednak model Villa d’Este 6C 2500 był nie tylko symbolem piękna. Stał się on zarówno największym osiągnięciem, jeśli chodzi o samochody tworzone na zamówienie, jak i punktem zwrotnym w kierunku nowoczesnych procesów produkcji.

 

6C 2500 SS Coupé Villa d’Este

To właśnie dzięki modelowi “Villa d’Este” możemy mówić o esencji prawdziwego piękna. 6C 2500 SS Villa d'Este była jednym z ostatnich modeli Alfa Romeo, który został zaprojektowany z ramą nośną oddzieloną od nadwozia. Powstało zaledwie 36 niepowtarzalnych egzemplarzy samochodu, a każdy z nich był wyjątkowy, dostosowany do potrzeb właściciela i napędzany inspiracją jego twórców.

Odchodząc od modelu 6C 2500 SS Coupé, Bianchi Anderloni – właściciel firmy Touring, zdecydował się na wprowadzenie poważnych zmian. Przedefiniowany został przód samochodu – cztery reflektory zostały wbudowane w przód nadwozia oraz dodano dwa podłużne wloty powietrza chłodzące silnik. Błotniki zostały połączone z bokiem samochodu, ale wciąż pozostały wyeksponowane. Przednia szyba została pochylona i podzielona na dwie części. Tylna część nadwozia pozostała niska ale jednocześnie wyraźna, którą podkreślały dwie eleganckie lampy lampy.. Tak narodziło się arcydzieło motoryzacji XX wieku.

W konkursie Villa d’Este Elegance Competition zorganizowanym w 1949 roku samochód otrzymał przyznawaną przez publiczność nagrodę “Grand Prix Referendum”, na zawsze zapisując się w historii tego wydarzenia.