ALFA ROMEO 8C COMPETIZIONE. POŁĄCZENIE TRADYCJI I NOWOCZESNOŚCI

Podróż do przyszłości

Alfa Romeo 8C Competizione to zarówno powrót włoskiej marki do korzeni, jak również wdrożenie kolejnych innowacji. Samochód powstał w czasie głębokich przemian i reorganizacji przemysłu motoryzacyjnego, który przygotowywał się na nadejście nowego tysiąclecia i związanych z nim wyzwań. Samochód został zaprezentowany w 2006 roku i w ciągu zaledwie kilku tygodni zostało zamówionych blisko 1400 egzemplarzy, a 500 limitowanych, numerowanych egzemplarzy zostało sprzedanych jeszcze przed ich wyprodukowaniem.

 

DNA Alfa Romeo

Nazwa „8C” pochodzi od ośmiocylindrowego silnika w samochodzie zaprojektowanym przez Vittorio Jano. W latach 30. samochód ten święcił triumfy na torach wyścigowych na cały świecie. „Competizione” to z kolei nazwa samochodu 6C 2500, którym kierował Juan Manuel Fangio podczas Mille Miglia w 1950 roku. Stworzony, aby na nowo przywrócić kwintesencję marki Alfa Romeo, 8C miał nawiązywać do jej technologicznych korzeni. 8C szczycił się dużym 4,7 litrowym silnikiem V8 o mocy aż do 450 KM, ale przede wszystkim był to powrót do napędu na tylne koła. W rezultacie stworzono samochód, który osiągnął optymalny stosunek masy do prędkości, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h następowało w zaledwie 4,2 sekundy.

 

W hołdzie dla historycznego designu

„Nazywa się 8C i myślę, że jest to najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowano” – w ten sposób opisał go prowadzący program „Top Gear” emitowany w telewizji BBC. Przód samochodu przypominał model 33 Stradale, a jego tył Giuliettę SZ z 1961 roku, pierwszy samochód ze „ściętym” tyłem w historii motoryzacji. Okrągłe tylne światła są hołdem dla Giulii TZ, kolejnej królowej sportów motorowych. 8C jest pełen fascynujących nawiązań do wcześniejszych modeli włoskiej marki, a Centrum Stylu Alfa Romeo oddało w ten sposób hołd całej erze projektowania I wzornictwa samochodów.