KULTOWA 6C 1750, GWIAZDA SWOJEJ EPOKI

Rodzina 6C

W 1926 roku Vittorio Jano została kierownikiem działu projektowania Alfa Romeo. Powierzono mu również zadanie stworzenia „lekkiego samochodu o wyjątkowych osiągach”, który byłby w stanie zwyciężać na torach wyścigowych, ale także podbiłby nowe rynki i zdobył serca fanów motoryzacji na całym świecie.

6C łączyła w sobie prostotę konstrukcji z wyrafinowaną mechaniką oraz niezwykłą mocą. Vittorio Jano miał unikalną umiejętność wydobywania wszystkiego, co najlepszego z silników o niewielkich rozmiarach. Dzięki wyjątkowemu stosunkowi masy do mocy, 6C mogła rozwijać prędkość nieosiągalną dla innych samochodów.

 

6C 1750 – szczyt innowacji w branży motoryzacyjnej

6C 1750, zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu 1929 roku podczas Salonu Samochodowego w Rzymie, wyrażała dojrzałość formuły 6C. Silnik stanowił ewolucję wcześniejszego sześciocylindrowego silnika rzędowego 1500. Produkowany był w różnych wersjach, a jego moc wahała się od 46 KM w wersji Turismo do 102 KM w wersji Gran Sport „Testa Fissa”.

W 6C zastosowano mechaniczny układ hamulcowy z dużymi bębnami uruchamianymi przez system przekładni, tłoczoną stalową ramę i niższy środek ciężkości, co znacznie poprawiło przyczepność na zakrętach. Zbiornik paliwa został cofnięty, aby uzyskać większy ciężar na tylnych kołach i poprawić wyważenie osi. Był to szczyt innowacyjnych rozwiązań.

 

Era pracowni stylistycznych

Alfa Romeo 6C była nie tylko szybka, ale także oszałamiająco piękna. Sukces zawdzięczała w dużej mierze firmom, które stworzyły jej karoserie - Touring, Castagna, Zagato i Pininfarina.

W rzeczywistości aż do lat 30. XX wieku normą było, że zakłady produkcyjne opuszczały ramy samochodu wyposażone wyłącznie w silnik, skrzynię biegów i zawieszenie. Klient kupował samochód, a następnie zlecał konstruktorowi stworzenie praktycznie unikatowego nadwozia na zamówienie. Model 6C 1750 oferował wyjątkowe możliwości wykończenia pojazdu. Niezwykła baza mechaniczna i inżynierska włoskiej marki idealnie nadała się do stworzenia jednych z najbardziej eleganckich nadwozi, jakie kiedykolwiek powstały, zaprojektowanych przez najlepszych stylistów i kupowanych przez najsłynniejsze osobistości ówczesnej epoki.