Alfa Romeo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2015.

  • Nowa Alfa Romeo 4C Spider, „odkryta" siostrzana wersja wielokrotnie nagradzanej Alfy 4C Coupé, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku, a także spadkobierczyni słynnych wersji Spider Alfy Romeo, które od zawsze zapewniały wielkie emocje za kierownicą, maksymalną przyjemność z jazdy oraz łączyły fantastyczny wygląd z osiągami gwarantowanymi przez mocne i elastyczne silniki.
  • Nowa Alfa Romeo 4C Spider będzie oferowana w całej Europie w cenie cennikowej około 60.400 euro netto (bez VAT i podatków lokalnych).
  • W światłach jupiterów podziwiać możemy również wielokrotnie nagradzany supersamochód Alfa Romeo 4C Coupé, współczesną ikonę marki stanowiącą kwintesencję sportowego ducha, łączącego osiągi i doskonałość techniczną ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy.
  • W Genewie debiutują ponadto nowe wersje specjalne MiTo Racer i Giulietta Collezione.
  • Dopełnieniem stoiska są najmocniejsze wersje silnikowe „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta i MiTo wyróżniające się legendarnym symbolem, który od 1923 roku kojarzony jest z samochodami o najlepszych osiągach marki Alfa Romeo.

Alfa Romeo powraca na Salon w Genewie, prezentując stoisko, które odkrywa najbardziej sportową „duszę" marki, prezentując wyśnione i wymarzone wersje Spider i cenne zabytkowe egzemplarze, które wzajemnie uzupełniają się nowoczesnym designem, wyraźnie podkreślając niepowtarzalność marki na tle światowej motoryzacji.


Alfa Romeo powraca na Salon w Genewie, prezentując stoisko, które odkrywa najbardziej sportową „duszę" marki, prezentując wyśnione i wymarzone wersje Spider i cenne zabytkowe egzemplarze, które wzajemnie uzupełniają się nowoczesnym designem, wyraźnie podkreślając niepowtarzalność marki na tle światowej motoryzacji.


Od ponad 100 lat model Alfy Romeo produkowane są dla osób poszukujących samochodów wykraczających poza pojęcie “funkcjonalnego środka transportu”, aby móc dostarczać prawdziwych emocji. I dlatego stoisko przygotowane w Genewie stanowi idealne miejsce do przeżywania emocji, które tylko samochody Alfa Romeo potrafią zapewnić dzięki swojej zwinności, mocy i bezpieczeństwu.


Alfa Romeo 4C Spider i Coupé. Bezapelacyjną gwiazdą wystawy jest Alfa Romeo 4C Spider, która po światowym debiucie na tragach w Detroit („North American International Auto Show 2015”), prezentowana jest teraz w Genewie w wersji przeznaczonej na rynki EMEA. Nowa Alfa Romeo 4C Spider, jako spadkobierczyni tradycji wersji Spider łączy przyjemność i swobodę jazdy samochodem z otwartym dachem ze sportowym charakterem wielokrotnie nagradzanej Alfy 4C Coupé.


W Genewie podziwiać możemy wystawione dwie wersje Alfy Romeo 4C Spider: jedną w białym, ekskluzywnym kolorze trójwarstwowym, z eleganckimi akcentami kolorystycznymi (doskonale kontrastującą z czarną podłogą stoiska kojarzącą się z krętą drogą), a drugą w nowym, sportowym żółtym kolorze.


Zaprojektowana przez Centro Stile Alfa Romeo, zachwycająca 4C Spider w wersji dwumiejscowej z napędem na tylną oś i silnikiem umieszczonym w pozycji centralnej, stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym sektorze, stając w jednym szeregu z dawnymi słynnymi modelami Spider będącymi najpiękniejszymi pojazdami w historii światowej motoryzacji.


Dzisiaj kolej na 4C w wersji Spider, aby kontynuować chlubną tradycję stylistyczną i projektową rozpoczętą w 2007 roku przez „założyciela rodu” model 8C Competizione i podtrzymywaną przez inne niezwykłe samochody, takie jak 8C Spider (2008), 4C Coupé (2013) i przedpremierową Alfę Romeo 4C Spider zaprezentowaną podczas Salonu Samochodowego Genewa 2014.


Najwyższy wymiar „funkcjonalnego piękna” typowy dla Alfy Romeo, to nowy kabriolet charakteryzujący się uwodzicielską „szatą”, która „otula” jednobryłową strukturę nośną z włókna węglowego inspirowaną bolidami Formuły 1 i zapewniający wspaniałą wydajność silnika uzyskującego 138 KM z 1litra pojemności.


Jej zaawansowane technologie, do których należy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem oraz korpusem wykonanym z aluminium - umożliwiają uzyskanie najlepszych osiągów godnych prawdziwego supersamochodu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalna prędkość 257 km/h oraz 1,1 g przyspieszenia bocznego na łuku oraz 1,25 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu.


Drugą gwiazdą genewskiego Salonu Samochodowego jest Alfa Romeo 4C, tym razem w wersji coupé z czerwonym trójwarstwowym lakierem Rosso Competizione, współczesna ikona marki, będąca kwintesencją sportowego samochodu, w którym niepowtarzalnej stylistyce towarzyszą znakomite osiągi. Nic dziwnego, że od debiutu podczas Salonu w Genewie w 2013 roku, przyciągające uwagę coupé błyskawicznie zdobywa kolejne międzynarodowe nagrody i wyróżnienia.


Wielokrotnie nagradzana i prawdziwie bezkompromisowa Alfa Romeo 4C „daje z siebie" wszystko na torze, gdzie prędkość, krótka droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne to warunek uzyskania pierwszorzędnych czasów okrążenia: maksymalna prędkość wynosząca ponad 258 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane w zaledwie 4,5 sekundy, 1,1 g przyspieszenia bocznego na łuku oraz 1,2 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu. Tę gwarancję przyjemności prowadzenia samochodu uzyskano również dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy samochodu (40% na oś przednią i 60% na oś tylną). W ten sposób uzyskano całkowitą masę wynoszącą zaledwie 895 kg: jest to rekord, dzięki któremu Alfa 4C jest jednym z najlżejszych samochodów na świecie - waży dużo mniej, niż samochód miejski i zapewnia stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM.


Alfa Romeo Giulietta Collezione. By nadal odgrywać ważną rolę w segmencie samochodów kompaktowych, Alfa Romeo Giulietta prezentuje w Genewie nową serię specjalną Collezione, którą można będzie zamawiać na głównych rynkach europejskich od kwietnia br.


Seria specjalna Collezione o jeszcze bogatszym standardzie plasuje się na szczycie gamy i dedykowana jest szczególnie wymagającej Klienteli, eleganckiej i przywiązującej dużą wagę do szczegółów oraz poszukującej wyróżniających elementów, nie rezygnującej jednakże z tzw. rzeczy istotnych, czyli wyposażenia i mocnych silników.


Nadwozie nowej Giulietty Collezione wyróżnia się czarną obudową lusterek zewnętrznych i 17”, aluminiowymi felgami (jako opcja płatna dostępne są ekskluzywne 18", oksydowane felgi aluminiowe). W celu dodatkowego podkreślenia elegancji i charakteru modelu, Giulietta Collezione może zostać wzbogacona o czarny, kontrastujący dach ( opcja dodatkowo płatna), idealnie wpasowującym się w kolorystykę oksydowanych kół ze stopów lekkich i obudową lusterek zewnętrznych.


Troska o najdrobniejsze szczegóły i wysoką jakość materiałów – najwyższy wyraz stylu „Made in Italy” – widoczne są we wnętrzu wyróżniającym się elegancką ciemną kolorystyką, jeszcze bardziej sugestywną dzięki nowym fotelom pokrytym dwukolorową skórą (czarno/szarą) oraz szarymi elementami na desce rozdzielczej, panelach drzwi i tunelu centralnym.


Nowa Giulietta Collezione oferuje bogate wyposażenie seryjne, obejmujące 6 poduszek powietrznych, unikalny system Alfa DNA (z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2 i DST), innowacyjnym systemem ESC (obejmującym ASR i Hill Holder), światła przeciwmgielne i czujnik ciśnienia opon. Dodatkowo, w celu zapewnienia maksymalnego komfortu standardowe wyposażenie obejmuje dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych, system audio z ekranem dotykowym i czytnikiem CD/MP3 z podwójnym tunerem, skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania radiem, podłokietniki przedni i tylny, regulację lędźwiową foteli przednich, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, tylne czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz czujniki deszczu i zmierzchu.


Ekskluzywna seria specjalna Collezione oferuje nowy system multimedialny Uconnect z 5- lub 6,5-calowym ekranem dotykowym wbudowanym w deskę rozdzielczą. Obydwa systemy wyposażone są w interfejs Bluethooth, gniazdo Aux-In, port USB oraz sterowanie głosowe, a dla opcji wyposażonej w 6,5-calową nawigację satelitarną dostępne są mapy 3D z progresywnym wyznaczaniem trasy przejazdu oraz funkcję „One Step Voice Entry Destination" do łatwego wprowadzania adresu miejsca docelowego przy pomocy komend głosowych. Systemy te są owocem współpracy z najlepszymi producentami w tej branży - Harman i Here Auto dla nawigacji Uconnect 6,5" oraz Continental w przypadku UConnect 5".


W serii specjalnej Collezione debiutuje nowy silnik wysokoprężny 1.6 JTDM o mocy 120 KM (Multijet drugiej generacji) z turbodoładowaniem spełniający normę Euro 6, jako doskonałe połączenie osiągów, niskiego poziomu zużycia i troski o środowisko: spalanie 3,9 l/100 km w cyklu mieszanym i emisją spalin zaledwie 103 g/km CO2.


Pozostałe cztery oferowane jednostki silnikowe to: 2.0 JTDM o mocy 150 KM i 175 KM, ten drugi oferowany wyłącznie z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT oraz silniki benzynowe turbo 1.4 MultiAir o mocy 120 KM oraz 170 KM, również w połączeniu ze skrzynią Alfa TCT.


Prezentowana w Genewie Giulietta Collezione wyróżnia się szarym kolorem nadwozia Grigio Antracite i wyposażona jest w silnik 2.0 JTDM o mocy 175 KM z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT, który osiąga maksymalną prędkość 219 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, a poziom zużycia paliwa i emisji wynosi odpowiednio 4,4 l/100 km oraz 116 g/km CO2 (w cyklu mieszanym).


Alfa Romeo MiTo Racer. W Genewie debiutuje wersja MiTo Racer dedykowana bardziej dojrzałym Klientom, którzy zwracają uwagę na nowe trendy. MiTo Racer wyróżnia się bardziej eleganckim charakterem, dzięki któremu staje się punktem odniesienia w swojej kategorii, a liczne elementy stylistyczne i wykończenia z brązowej, ekologicznej skóry Vintage, nadają jej wyszukany i modny wygląd.


Dostępna w sprzedaży od kwietnia, stopniowo na poszczególnych rynkach europejskich, nowa MiTo Racer oferuje nowy kolor nadwozia szary Grigio Ardesia – oprócz sześciu innych kolorów do wyboru - i nowe wykończenie 17” felg aluminiowych i obudowy lusterek zewnętrznych w odcieniu brązu. Nowa seria specjalna przewiduje ponadto eleganckie chromowane satynowane wykończenie klamek drzwi i oprawy świateł przednich i tylnych, a także sportowy zderzak tylny, spojler i chromowaną końcówkę wydechu.


Szeroki wachlarz indywidualizacji oferuje również ciemne, sportowe wnętrze, które wzbogacają nowe fotele pokryte szarą tkaniną i brązową, ekologiczną skorą Vintage z przeszyciami i z logo Alfa Romeo na zagłówkach przednich. Dodatkowo oferowana jest w standardzie skórzana, spłaszczona kierownica z przyciskami do sterowania radiem, obszyty mieszek gałki dźwigni zmiany biegów i hamulec postojowy.


Dopełnienie stanowi klasyczny akcent na dywanikach z logo Alfa Romeo z brązowymi przeszyciami oraz czarna deska rozdzielcza w wykończeniu Street. Standardowe wyposażenie obejmuje także klimatyzację manualną i system multimedialny UConnect z 5" ekranem dotykowym z interfejsem Bluetooth, wejściem Aux-in, gniazdem USB i komendami głosowymi (system nawigacji jest dostępny również jako opcja dodatkowo płatna).


Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, MiTo Racer plasuje się w czołówce, oferując w standardzie 7 poduszek powietrznych, system Alfa DNA (z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2 z DST), innowacyjny system ESC (obejmujący ASR i Hill Holder), światła przeciwmgielne i czujnik ciśnienia opon.


Klienci mają do wyboru szeroką gamę jednostek napędowych, mocnych, niezawodnych i przyjaznych dla środowiska, takich jak wielokrotnie nagradzany benzynowy silnik 0.9 Turbo TwinAir o mocy 105 KM. Dla osób pragnących bardziej sportowych osiągów, dostępny jest benzynowy silnik turbo 1.4 MultiAir o mocy 140 KM z automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT" osiągający maksymalną prędkość 209 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy, z poziomem zużycia paliwa i emisji wynoszącym odpowiednio 5,4 l/100Km i 124 g/km CO2 (w cyklu mieszanym).


Prezentowana w Genewie Alfa MiTo Racer wyróżnia się oryginalnym oklejeniem na dachu w tonacji szachownicy kontrastującym z białym nadwoziem Biancospino. Samochód wyposażony jest w silnik benzynowy 0.9 Turbo TwinAir o mocy 105 KM wyróżniający się niezwykłym temperamentem – moc 105 KM (77 kW) przy 5.500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2.000 obr./min – i niskim poziomem spalania i emisji CO2. Wszystko to bez uszczerbku dla osiągów: 184 km/h maksymalnej prędkości i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 11,4 sekundy.


Wersje o topowych osiągach „Quadrifoglio Verde” Giulietta i MiTo. W Genewie znalazło się miejsce również dla topowych wersji „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta i MiTo będących połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, wysokiego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących przyjemności z jazdy. Ponadto samochody te stanowią hołd dla bogatej historii “Quadrifoglio Verde” - znanego od 1923 roku symbolu kojarzonego z samochodami o najlepszych osiągach, produkowanymi przez firmę Alfa Romeo. Charakterystyczna czterolistna zielona koniczyna pojawiała się nie tylko na wielu samochodach triumfujących na światowych torach wyścigowych, ale także na licznych specjalnych wersjach modeli seryjnych.


W Genewie publiczność może podziwiać dwa modele wyróżniające się legendarnym symbolem: pierwszy to MiTo Quadrifoglio Verde w kolorze szarym matowym Grigio Magnesio , wyposażoną w mocny benzynowy silnik z turbodoładowaniem 1.4 MultiAir o mocy 170 KM i automatyczną skrzynię biegów „Alfa TCT”, a drugi to model Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżniająca się czerwonym kolorem Rosso Competizione i akcesoriami przygotowanymi we współpracy z Mopar® - marką stanowiącą punkt odniesienia, jeśli chodzi o usługi, obsługę klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria do samochodów marek koncernu FCA – podkreślającymi dodatkowo sportowy charakter samochodu. Prezentowana wersja Giulietty ma dodatkowo spojler tylny i obudowę lusterek zewnętrznych wykonany z włókna węglowego.


Stoisko Alfa Romeo. Alfa Romeo powraca na Salon w Genewie, prezentując mocno wizualnie oddziaływującą aranżację stoiska, na którym możemy poznać ostatnie nowości w gamie. Właśnie dlatego wystawa w Genewie jest jak kręta droga, idealne miejsce do przeżywania takich wrażeń, jakie tylko samochody Alfa Romeo potrafią zapewnić, dzięki swojej zwinności, mocy i bezpieczeństwu.


W centralnym miejscu stoiska znajdują się nowa Alfa 4C Spider, debiutująca na rynkach europejskich, oraz drogocenna 1900 Sport Spider, samochód wyścigowy wykonany w jednym egzemplarzu w 1954 roku, na bazie mechaniki modelu 1900, z zabudowanym „otwartym” nadwoziem zaprojektowanym przez Bertone, wyróżniającym się szczególnie sportową linią, wyjątkowymi osiągami i przyjemnością prowadzenia porównywalną ze współczesnymi samochodami. To idealne „przekazanie pałeczki” kolejnej „odkrytej” wersji, która daje z siebie wszystko nawet na najbardziej krętych zakrętach.


Ponadto, w specjalnie zaaranżowanej strefie można podziwiać produkty merchandisingowe, ekskluzywne akcesoria i oryginalne części zamienne Alfa Romeo przygotowane we współpracy z firma Mopar, marką stanowiącą punkt odniesienia, jeżeli chodzi o usługi, obsługę Klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria dla marek FCA.


Dopełnienie stanowią materiały informacyjne i reklamowe dostępne na stoisku, umożliwiające publiczności zapoznanie się z produktami FCA Bank, specjalistycznej spółki finansowej sektora samochodowego. Spółka ta działa na głównych rynkach europejskich, a w Szwajcarii we współpracy z FCA Capital Suisse SA, mając wspólne zadanie: wspieranie sprzedaży samochodów wszystkich marek FCA za pośrednictwem innowacyjnych i kompletnych usług o wysokiej wartości dodanej dedykowanych sieci dealerskiej, klientom prywatnym i firmom.


Europejska premiera: Alfa Romeo 4C Spider.


  • Zachwycająca Alfa Romeo 4C Spider wyróżniająca się ujmującym włoskim stylem, osiągami rodem z wyścigów samochodowych i zapewniająca przyjemność i swobodę podczas jazdy „na wolnym powietrzu".
  • Dwumiejscowa, z centralnie umieszczonym silnikiem i ultralekką architekturą: tak powstaje supersamochód marzeń, który czerpie inspiracje ze świata wyścigów i świętuje dziedzictwo Alfa Romeo w tej kategorii.
  • Wysokiej jakości kabina samochodu z odkrywanym dachem gwarantuje przyjemność z jazdy i niezapomniane emocje, które to tylko Alfa Romeo potrafi wzbudzać.
  • Turbodoładowany, aluminiowy silnik o pojemności 1750 cm3 z wtryskiem bezpośrednim, z intercoolerem i z podwójnym, ciągłym rozdzielaczem faz rozrządu w połączeniu z doskonałą, automatyczną skrzynią biegów, z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT i selektorem Alfa DNA z czterema różnymi trybami pracy.
  • Niesamowity stosunek masy do mocy (138 KM/l) i rekordowe osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalna prędkość 257 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,25 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g.
  • Nowy układ wydechowy dual-mode Akrapovič z wykończeniem z włókna węglowego, podwójnym tłumikiem umieszczonym centralnie wydaje charakterystyczny dla Alfy Romeo dźwięk.
  • Produkowana w zakładzie Maserati w Modenie Alfa Romeo 4C Spider będzie dostępna w Europie już latem 2015 na wybranych rynkach.
  • W całej Europie nowa Alfa Romeo 4C Spider będzie oferowana w cenie około 60.400 euro netto (bez VAT i podatków lokalnych).

Po światowej premierze w Detroit podczas targów „North American International Auto Show 2015 ”, na genewskim salonie ma swój debiut uwodzicielska 4C Spider w wersji dedykowanej na rynki EMEA. Nowa Alfa Romeo 4C Spider odziedziczyła wszystkie atuty modelu Alfa Romeo 4C coupé, który jako współczesny symbol marki reprezentuje sportowy styl zakodowany w DNA Alfa Romeo, wyrażający się w takich aspektach jak doskonałe osiągi, włoskie wzornictwo i techniczna doskonałość pozwalająca na czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa.


Uwodzicielski i innowacyjny styl spod znaku „Made in Italy”. Zaprojektowana przez Centro Stile Alfa Romeo, zachwycająca 4C Spider w wersji dwumiejscowej z napędem na tylną oś i silnikiem umieszczonym w pozycji centralnej, stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym sektorze, stając w jednym szeregu z dawnymi słynnymi modelami Spider będącymi najpiękniejszymi pojazdami w historii światowej motoryzacji. Teraz nadszedł czas, by na scenie zadebiutował model Alfa Romeo 4C Spider, dzięki któremu wartości technologiczne i emocjonalne, będące częścią dziedzictwa marki Alfa Romeo staną się bliskie kolejnemu pokoleniu.


Inspirowana modelem 33 Stradale, Alfa Romeo 4C Spider stanowi część tradycji, w poczet której wchodzą najbardziej ekskluzywne modele, których cechą charakterystyczną są osiągi, lekkość i efektywność w nieskazitelnym stylu Alfy - której szeregi zasilają takie modele jak: 8C Competizione (2007), 8C Spider (2008), 4C Coupé (2013) i koncepcyjna premierowa wersja 4C Spider, zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2014 roku.


„Funkcjonalne piękno” typowe dla marki Alfy Romeo to, nowy kabriolet, w którym wykorzystano specjalne kompozytowe materiały (SMC), które nadają kształt uwodzicielskiemu designowi „Mady in Italy” i które „otulają” jednobryłową strukturę nośną i aluminiowy silnik turbo o pojemności 1.750 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. „Bijące serce” włoskiego supersamochodu zamknięte jest w konstrukcji spełniającej nie tylko estetyczną, ale i funkcjonalna rolę, na która składają się wloty powietrza i aerodynamiczny spojler.


Z „pulsującego serca" Alfy 4C Spider biorą początek wszystkie pozostałe elementy stylu samochodu: agresywnie poprowadzone przetłoczenia otulają pokrywę tylną, podnosząc nadwozie powyżej linii kabiny samochodu, aby nadać mu jeszcze bardziej okazałego wyglądu.


Tylny zderzak wraz z okrągłymi światłami w technologii LED opiera się na krągłościach, które dają jeszcze większe wrażenie mocy, zgrabnie obejmując duże i funkcjonalne wloty powietrza chłodzące silnik. Poniżej, zamontowane w narożnikach, dwie rury wydechowe podkreślają sportowy wygląd Alfy 4C Spider. Inspirowany przedpremierowym modelem AR 4C Spider, nowy, centralny układ wydechowy dual-mode Akrapovič będzie dostępny w terminie późniejszym.


Znajdujące się z dwóch stron Alfy 4C Spider, wyrzeźbione wloty powietrza tworzą wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie, które elegancko biegną w stronę przednich reflektorów. Wykonana z włókna węglowego rama szyby przedniej jeszcze bardziej podkreśla bryłę samochodu i zwiększa jej wytrzymałość i lekkość, jak również zapewnia punkty mocowania dla zdejmowanego, miękkiego dachu lub dla wykonanego z włókna węglowego sztywnego dachu, który dostępny będzie na zamówienie (nie w chwili wprowadzenia na rynek).


Od szyby przedniej 4C Spider biorą początek wypukłe kształty maski, które znajdują swoje naturalne zwieńczenie na osłonie chłodnicy i typowym „scudetto" Alfa Romeo, który wraz z dwoma bocznymi wlotami powietrza wkomponowanymi w przedni pas, tworzy słynny „trilobo", symbol designu Alfy Romeo.


Kompaktowe wymiary, właściwości aerodynamiczne i ultralekka budowa. Alfa Romeo 4C Spider ma około 4 metrów długości i rozstaw osi nieprzekraczający 2,4 metra. Wymiary te z jednej strony podkreślają kompaktowy charakter samochodu, a z drugiej akcentują jego zwrotność. Dzięki wysiłkom projektantów samochód osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, zachowując wartość siły dociskającej z wersji coupé, co przyczynia się do zwiększenia stabilności przy większych prędkościach. Co więcej, dzięki dokładnej analizie rozwiązań poprawiających właściwości aerodynamiczne udało się ograniczyć zawirowania powietrza w przedziale pasażerskim przy otwartym miękkim dachu, co przekłada się na wysoki komfort nawet w trakcie szybkiej jazdy.


Projektując superlekką platformę niezbędną dla zagwarantowania optymalnych osiągów i dynamiki na poziomie maksymalnym, inżynierowie Alfa Romeo czerpali inspirację z technologii Formuły 1, w szczególności z supersamochodów wykorzystujących najbardziej zaawansowane technologicznie materiały. Wynikiem jest jednobryłowa, modułowa konstrukcja kabiny kierowcy i pasażera „monocoque" wykonana w całości z naklejanych kolejnych warstw włókna węglowego w technologii „prepreg", układanych ręcznie, gwarantujących w ten sposób odpowiednią sztywność i wytrzymałość. Ważąca zaledwie 107 kg konstrukcja z włókna węglowego jest trzykrotnie bardziej wytrzymała i siedem razy lżejsza niż stal. Budowę godną samochodu wyścigowego uzupełniają przednia i tylna rama, do której mocowany jest centralnie zawieszony silnik i nadwozie samochodu. Dzięki sztywności wynikającej z jednobryłowego nadwozia, inżynierom Alfa Romeo udało się zmniejszyć do minimum różnice strukturalne pomiędzy 4C Spider a 4C Coupé. Aby zagwarantować Alfie 4C Spider wyścigowy i sportowy charakter, bardziej masywny przód i zarazem zachować nisko umieszczony środek ciężkości, samochód posiada karbonową ramę przedniej szyby ściśle przymocowaną bezpośrednio do jednobryłowego nadwozia. Dodatkowo, specjalnie wyprofilowane aluminiowe pałąki tylne (w obudowie czarnej lub na zamówienie dostępne również z włókna węglowego) są punktem mocowania tylnej pokrywy nadwozia a unikalne wsporniki silnika wykonane z wytrzymałej stali, w połączeniu z poprzeczną belką zwiększają maksymalnie sztywność skrętną nadwozia. Inżynierowie Alfa Romeo wykorzystali do produkcji nadwozia najnowocześniejsze materiały sztuczne uzyskane z włókna szklanego i węglowego SMC (Sheet Moulding Compound), czyli kompozytu o niskiej gęstości i wysokiej wytrzymałości, dzięki któremu waga zmniejszyła się o 20% w stosunku do tradycyjnej blachy stalowej. Inżynierowie nie pominęli nawet przedniej i bocznych szyb Alfy Romeo 4C Spider. W tym przypadku zmniejszenie wagi zostało osiągnięte przez zastosowanie („wyszczuplenie") cieńszych szyb średnio o 10% w stosunku do tych stosowanych standardowo w samochodach, co pozwoliło na zmniejszenie masy o średnio 15%. Dopełnienie stanowią dwa przednie sportowe fotele wykonane z kompozytowych materiałów: struktura z włókna węglowego i szklanego, dodatkowo wzmocniona, aby dostarczyć optymalną pozycję kierowcy i pasażera niezbędną do uzyskania maksymalnych osiągów, zwłaszcza podczas jazdy wyczynowej.


Wysokiej jakości kabina. Wyjątkowy projekt i najwyższej jakości materiały wyróżniają również wnętrze samochodu, zaprojektowane i zbudowane z myślą o maksymalnej przyjemności płynącej z jazdy. Uwagę zwraca włókno węglowe wykorzystane do wykonania kabiny kierowcy i pasażera, które podkreśla zaawansowaną technologię pojazdu, nadając wnętrzu unikalny i lekki charakter.


Alfa Romeo 4C Spider wyposażona jest w pokryte skórą sportowe fotele oraz jednobryłowe nadwozie wykonane w całości z włókna węglowego - oba te elementy pochodzą ze świata wyścigów. Zaprojektowana z myślą o kierowcy kabina samochodu proponuje pokrytą skórą sportową kierownicę, spłaszczoną w dolnej części, sterowanie skrzyni biegów umieszczone na kierownicy oraz zespół pedałów z aluminium. Wnętrza ze skóry premium z ozdobnymi przeszyciami są dostępne w standardzie w Alfie Romeo 4C Spider i nadają jej ekskluzywnego wyglądu, tak samo jak ramki wlotów powietrza wykonane z włókna węglowego.


Nowoczesna technologia w służbie przyjemnej sportowej jazdy znajduje swoje zastosowanie również w 7-calowym, kolorowym wyświetlaczu (DID), który pokazuje informacje o samochodzie w wyraźnej grafice, co pozwala kierowcy skoncentrować się na drodze czy torze.


Nowością w gamie Alfy Romeo 4C jest ekskluzywny system audio Alpine. Przeznaczony dla miłośników wysokiej jakości system nagłaśniający, gwarantuje doskonały dźwięk oraz możliwość podłączenia urządzeń multimedialnych: połączenia telefoniczne Bluetooth, streaming Bluetooth, wejście USB, interfejs iPod i odczyt CD/MP3. Poza tym, radio Alpine zapewnia dostęp do radia HD i do SiriusXM Radio, gwarantując wysoką jakość cyfrowego sygnału audio.


Szeroka gama kolorów, materiałów i detali. Szeroki wachlarz opcji, spośród których może wybierać każdy Klient, dopasowując je do własnych upodobań, zwiększa przyjemność posiadania Alfy Romeo. 4C Spider dostępny jest w siedmiu kolorach nadwozia: czerwonym Alfa, czarnym, białym, szarym (metalizowanym), czerwonym Competizione (lakier trójwarstwowy), białym Madreperla (lakier trójwarstwowy) i najnowszym żółtym. Dopełnieniem różnych połączeń kolorystycznych nadwozia są różne zestawienia wersji wnętrza, w tym dwa rodzaje poszycia foteli: czarna skóra z czerwonymi przeszyciami, czerwona skóra z czerwonymi przeszyciami, nowa, czarna skóra z żółtymi przeszyciami oraz - tylko i wyłącznie w pakiecie Pack Track - fotele wyścigowe z czarnej skóry z wstawkami z mikrofibry z czerwonymi bądź żółtymi przeszyciami. Dużą nowością w gamie 4C, nadającą niesamowitego, ekskluzywnego wyglądu jest skóra w kolorze brązowym z wewnętrznymi, czarnymi przeszyciami, która będzie dostępna w późniejszym okresie. Ta konfiguracja premium charakteryzuje się podwójnym zestawem kolorystycznym zestawu wskaźników, panelu drzwi i kierownicy.


4C Spider wprowadza również cztery nowe obręcze kół: dostępne są obręcze aluminiowe o skręcanym profilu 17" x 7,0" (przód) i 18" x 8,0" (tył) z posrebrzanymi lub czarnymi wykończeniami. Aby nadać wyjątkowego stylu i wydobyć maksymalne osiągi, dostępne są ponadto felgi o rozmiarach: 18" x 7,0" (przód) i 19" x 8,5" (tył) z posrebrzanymi lub czarnymi wykończeniami. Dopełnieniem całości są cztery różne kolory zacisków hamulcowych, w tym srebrny (w standardzie) lub czerwony, żółty lub czarny (na zamówienie).


Nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Silnik to „bijące serce" każdej Alfy Romeo, a dla nowej Alfy 4C Spider „bije" innowacyjny silnik o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i z aluminiowym korpusem, podwójnym wydechem wyposażony w podwójny wariator faz rozrządu VVT ("inteligentną" zmienną fazą rozrządu), zapewniający moc 240 KM - co w przeliczeniu oznacza imponujące 138 KM z litra pojemności silnika.


W celu zagwarantowania optymalnych osiągów, właściwości jezdnych i doskonałych parametrów prowadzenia samochodu zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym, silnik o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem wyposażony jest w zaawansowane technologie, takie jak rewolucyjny system kontroli zwany „scavenging”, który eliminuje tzw. „turbo-dziurę”.


Jednostka napędowa Alfy 4C Spider jest wyposażona w kolektor wydechowy z konwerterem impulsów, który optymalizuje wykorzystanie fal ciśnienia do zwiększenia momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Innym istotnym elementem dla wydajności jednostki napędowej jest zawór Wastegate, który kontroluje ciśnienie doładowania. Zaawansowana technologia turbosprężarki umożliwia Alfie Romeo 4C Spider maksymalizację momentu obrotowego przy niskich obrotach i zagwarantowanie lepszej reakcji na polecenia kierowcy, zwiększając skuteczność spalania i prędkość turbiny oraz eliminując jednocześnie efekt tzw. turbo-dziury. W konsekwencji, już 80% maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 350 Nm jest dostępne przy zaledwie 1700 obr./min.


Bezpośredni wtrysk paliwa o wartości ciśnienia 200 bar posiada wtryskiwacze wielopunktowe, gwarantujące bardziej równomierny wtrysk paliwa. Poza tym, aby udoskonalić osiągi, emisję spalin i zużycie oleju, kanały ssące w głowicy cylindrów zostały przeprojektowane tak samo jak tuleje cylindrów, które teraz są wykonane ze specjalnego, cieńszego żeliwa, a tłoki posiadają nowe segmentowanie o zmniejszonym obciążeniu. W zmniejszeniu czasu nagrzewania i emisji z kanału wydechowego pomaga silnikowi dodatkowy termostat elektryczny. Wał korbowy wyposażony jest w osiem przeciwciężarów do tłumienia wibracji przy wysokich obrotach, a systemy emisji spalin zostały dostosowane do konfiguracji Alfy Romeo 4C Spider z silnikiem w pozycji centralnej.


Wyposażona w ten sposób Alfa Romeo 4C Spider zapewnia maksymalną precyzję prowadzenia, zrywność i rewelacyjne osiągi, na równi z wersją Coupé, najlepsze w swojej kategorii i ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy. Świadczą o tym: maksymalna prędkość wynosząca 257 km/h, przyspieszenie w zaledwie 4,5 sekund od 0 do 100 km/h, przyspieszenie boczne 1,1 g oraz 1,25 g maksymalnego opóźnienie przy hamowaniu.


Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem i selektorem Alfa DNA z trybem Race. Silnik o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem współpracuje ze skrzynią biegów Alfa TCT (z podwójnym suchym sprzęgłem) obsługiwaną za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą, skalibrowaną specjalnie dla Alfa Romeo 4C Spider i regulowaną przez selektor Alfa DNA. Skrzynia biegów sterowana w trybie sekwencyjnym oraz dokładne i szybkie przełączanie biegów (w czasie 130 tysięcznych sekundy na pełnych obrotach) stanowią dodatkowe udogodnienie dla kierowcy Alfy Romeo.


Dodatkowo, Alfa Romeo 4C Spider posiada, podobnie jak wszystkie samochody Alfa Romeo najnowszej generacji, innowacyjny selektor kontroli dynamicznej Alfa DNA, który optymalizuje osiągi pojazdu i dostosowuje ustawienia do warunków użytkowania w danym momencie. Oprócz trzech zwyczajowych trybów - Dynamic, Natural i All-Weather – urządzenie zaprojektowane dla supersamochodu Alfa Romeo posiada czwarty tryb (Race), który jeszcze bardziej wzmacnia sportowe i dynamiczne doznania jazdy po torze wyścigowym


Przesuwając selektor Alfa DNA do wybranej pozycji, system dostosowuje ustawienia silnika, układu kierowniczego, napędu, mechanizmu różnicowego Alfa Electronic Q2 oraz elektronicznej kontroli stabilności (ESC) do potrzeb kierowcy. W szczególności, nowy tryb Race, możliwy do wybrania, kiedy samochód jest w trybie Dynamic, jeszcze bardziej wzmacnia sportowe i dynamiczne doznania jazdy po torze wyścigowym. Systemy ESC i ASR (regulacja poślizgu podczas przyspieszania) zostają wyłączone, aby umożliwić kierowcy pełną kontrolę trakcji poprzez operowanie pedałem przyspieszenia w zakręcie. System kontroli mechanizmu różnicowego Alfa Electronic Q2 jest włączony, aby szybko wyjść z ciasnych zakrętów. Ponadto, w trybie Race można włączyć system “Launch Control”, który umożliwia Alfie Romeo 4C Spider przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, od chwili, gdy kierowca zwolni pedał hamulca.


Trzy układy wydechowe, między innymi nowy układ dual-mode Akrapovič. Podobnie jak 4C Coupé, Alfa Romeo 4C Spider oferuje zarówno seryjny układ wydechowy, jak i jego wariant sportowy (na zamówienie). Podobny do standardowego układu, jeżeli chodzi o design, sportowy układ wydechowy jest dostępny na zamówienie i zamiast tłumika oferuje system w kształcie litery Y zaprojektowany specjalnie dla tego modelu i umieszczony za katalizatorem. W celu podkreślenia jeszcze bardziej awangardowego stylu, wyścigowy układ wydechowy posiada podwójne współosiowe końcówki wydechu.


Po wprowadzeniu na rynek dla prawdziwych entuzjastów motoryzacji dostępny będzie (na zamówienie) nowy układ wydechowy dual-mode Akrapovič wydający charakterystyczny dźwięk Alfy Romeo. Zaprojektowany we współpracy ze specjalistami z firmy Akrapovič układ wydechowy wykonany w całości ze stopu tytanu składa się dwóch rur wydechowych zamontowanych w pozycji centralnej, asymetrycznych tłumików zoptymalizowanych komputerowo z systemem zaworów wydechowych dual-mode. Końcówki rury wydechowej wykonane z włókna węglowego stanowią dodatkowe podkreślenie ultra lekkiego designu i wyścigowego wyglądu Alfy 4C Spider.


Prawdziwe sportowe zachowanie na drodze Alfa Romeo 4C Spider, oprócz niezwykłych osiągów, wyróżnia się niesamowitym zachowaniem na drodze i wyjątkową przyjemnością prowadzenia, można zatem cieszyć się nią nie tylko na torze, ale również podczas normalnej jazdy.


Schemat zawieszenia Alfy Romeo 4C Spider wykorzystuje rozwiązania techniczne stosowane w samochodach wyścigowych – wykonane z aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości - łączące maksymalną zwinność i doskonałą przyczepność do drogi i gwarantujące niesamowita przyjemność prowadzenia. Zawieszenie przednie posiada konfigurację z podwójnymi wahaczami. Z tyłu zastosowany został nowoczesny system McPherson, który zapewnia maksymalną przyczepność do nawierzchni oraz radość z jazdy nawet podczas najbardziej ekstremalnych manewrów. Zawieszenia wykonane są ze stopu aluminium i stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. W zgodzie ze swoim ultralekkim designem i „nastawieniem” na zapewnienie maksymalnej zrywności i emocji podczas prowadzenia, Alfa Romeo 4C Spider nie przewiduje klasycznego wspomagania kierownicy. Mechaniczny układ kierowniczy i bezpośrednie przełożenie 15,7:1 dodatkowo podkreślają „przyjemność" jazdy, dając kierowcy poczucie pełnej kontroli prowadzenia i utrzymując odpowiedni opór na kierownicy dzięki ogólnej lekkości pojazdu.


Pakiet „Track”. W celu zagwarantowania najlepszej sterowności, Alfa Romeo 4C Spider wyposażona jest w pakiet „Track” zawierający amortyzatory o wysokich osiągach z dłuższymi stabilizatorami poprzecznymi, felgi aluminiowe o wymiarach 18" x 7" (przednie) i 19" x 8,5" (tylne) z ogumieniem Pirelli P-Zero „AR Racing" dostępnymi na zamówienie, sportową kierownicę z wstawkami z mikrofibry w części dolnej, lusterka zewnętrzne i obudowę zestawu wskaźników z włókna węglowego a także, dostępne na zamówienie, sportowe fotele z czarnej skóry z wstawkami z mikrofibry z czerwonymi lub żółtymi przeszyciami.


Szybki i skuteczny układ hamowania. Układ hamulcowy Alfy Romeo 4C Spider został zaprojektowany do wykorzystywania w każdej sytuacji, również na torze wyścigowym, gdzie wymagane jest gwałtowane hamowanie w różnych sytuacjach. W celu zagwarantowania maksymalnej skuteczności hamowania w każdych warunkach i 1,25 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu, układ hamulcowy Alfy Romeo 4C Spider posiada cztery perforowane, samowentylujące tarcze z czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami Brembo na osi przedniej.


Technologia Alfa Romeo i doskonałość wykonania Maserati. Podobnie jak wersja Coupé, również Alfa Romeo 4C Spider będzie produkowana w zakładzie Maserati w Modenie, gdzie hasłem przewodnim jest zaawansowana technologia oraz wysokiej klasy rzemiosło: połączenie, które pozwala na stworzenie wyjątkowych samochodów przy zastosowaniu wyjątkowej techniki i dbałości o szczegóły.


Tylko w ostatnich dziesięciu latach z linii montażowych zjechały prawdziwe „perły" techniki i stylu, takie jak: Quattroporte, Granturismo i Grancabrio, a ostatnio, niezwykła Alfa Romeo 8C: był to pierwszy raz, kiedy zakład Maserati otworzył swoje podwoje dla innej marki, bardzo bliskiej znaczkowi Trójzęba, ze względu na tradycję i ambicje.


Zważywszy zatem na tło historyczne, było rzeczą naturalną, że Grupa FCA postanowiła umieścić w Modenie również produkcję seryjną Alfy Romeo 4C Spider, samochodu, który powstał z połączenia nowoczesnej technologii i ogromnej dbałości o szczegóły, jaką jedynie człowiek może zagwarantować. Ta filozofia produkcji jest nierozerwalną częścią „DNA" zakładu Maserati w Modenie.