ALFA ROMEO 4C
I 4C SPIDER

Piękno i sportowy charakter w czystej postaci.

ALFA ROMEO 4C

Przyjemność prowadzenia Alfa Romeo 4C dorównywała tej znanej z supersamochodów. Napęd na tylne koła, umieszczony pomiędzy przednią i tylną osią, turbodoładowy silnik o pojemności 1,75 litra (i mocy maksymalnej do 240 KM) i idealny stosunek mocy do masy pojazdu gwarantowały wyjątkową zwinność i moc charakterystyczną dla supersamochodów. Było to możliwe dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i kompozyty. Wnętrze auta wykonano także z włókna węglowego, zaś sportowe fotele zapewniały kierowcy sportową, a przy tym wygodną pozycję podczas jazdy. Z kolei 6-stopniowa przekładnia z Alfa TCT łączyła w sobie dynamikę sekwencyjnej skrzyni biegów i wygodę przekładni automatycznej. Sportowe zawieszenie, układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami hamulcowymi, koła dostępne w wielu różnych rozmiarach i szereg innych elementów dostępnych w modelu Alfa Romeo 4C z końcowej partii produkcyjnej opracowano z myślą o optymalnych osiągach i niezwykłych wrażeniach z jazdy.

ALFA ROMEO 4C SPIDER

Kształt, linie, osiągi, wyścigowe DNA - oto cechy, które sprawiają, że Alfa Romeo 4C Spider jest idealnym ucieleśnieniem "mechaniki pełnej emocji" i pełnym czułości hołdem złożonym jednemu z najbardziej ikonicznym modeli w historii marki Alfa Romeo: 33 Stradale. Dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i części wykonane z kompozytu, model 4C Spider z końcowej partii produkcyjnej zachwycał odważnym charakterem i wydajnością. Jego sylwetka łączyła w sobie wyjątkową zwinność i osiągi znane z supersamochodów. 4C Spider w rzeczywistości ważył mniej niż 1 000 kg, a co za tym idzie zachwycał fenomenalnym stosunkiem mocy do masy. Wykonany z materiału dach gwarantował maksymalną lekkość, zapewniając przy tym odpowiedni poziom ochrony. System zawieszenia wykorzystywał rozwiązania techniczne rodem z rajdów samochodowych, takie jak układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami i opony w różnych rozmiarach. Bijącym sercem Alfa Romeo 4C Spider był turbodoładowy silnik benzynowy o pojemności 1,75 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy do 240 KM. Jego wyjątkowa moc była owocem zastosowania zaawansowanego systemu zmiany biegów: 6-stopniowej przekładni "Alfa TCT", która łączyła w sobie dynamikę sekwencyjnej skrzyni biegów i wygodę skrzyni automatycznej.