ELEKTRYZUJĄCA PASJA

Włoski sportowy charakter zyskał nową energię.

NOWA ELEKTRYZUJĄCA ERA

Włoski sportowy charakter i niesamowita przyjemność z jazdy. Wyjątkowe DNA Alfa Romeo stało się katalizatorem nowego podejścia do elektryfikacji, które wyznacza przełomowy moment w historii marki. Efekt? Zrównoważona mobilność i zerowa emisja CO, gwarantujące znakomite osiągi i oszczędną eksploatację.
Tak powstała Alfa Romeo Junior Elettrica. Zapraszamy na stronę internetową, na której wyjaśniamy zalety samochodów elektrycznych.

SPOKÓJ UMYSŁU

Ponad 600 000 publicznych miejsc ładowania na terenie Europy i szeroka gama inteligentnych rozwiązań, które umożliwiają zarządzanie procesem ładowania auta elektrycznego za pomocą smartfona lub smartwatcha.

MIEJSKA DUSZA

Za kierownicą nowej w pełni elektrycznej Alfy Romeo Junior z łatwością wjedziesz do stref czystego transportu i bez problemu znajdziesz wolne miejsce parkingowe, a każda przejażdżka po mieście będzie komfortowa i niemal bezgłośna.

OSIĄGI

Czyste emocje w codziennych podróżach. Nowa Alfa Romeo Junior Elettrica gwarantuje ekscytującą dynamikę jazdy i zachwycające osiągi. Krótko mówiąc: sportowy charakter w nowym wymiarze.

JAK DZIAŁA SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY?

Samochody elektryczne są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym, zasilanym z akumulatora, bez użycia tradycyjnych paliw kopalnych. Dzięki temu nie emitują dwutlenku węgla, a tym samym mają mniejszy wpływ na środowisko niż samochody z silnikiem benzynowym.

Po naciśnięciu pedału przyspieszenia energia elektryczna z akumulatora jest przekazywana do silnika, który przekształca ją w energię obrotową. Akumulator trakcyjny (zasilający silnik elektryczny) można ładować poprzez podłączenie samochodu do źródła energii, takiego jak stacja ładowania samochodów elektrycznych lub nawet zwykłe gniazdko elektryczne. Samochód elektryczny może mieć jeszcze mniejszy ślad węglowy, jeśli jest zasilany energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, takich jak słońce czy wiatr.

RÓŻNICA MIĘDZY SAMOCHODAMI ELEKTRYCZNYMI I HYBRYDOWYMI

O ile samochody elektryczne są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora, o tyle w samochodach z napędem hybrydowym silnik spalinowy współpracuje z silnikiem elektrycznym. Ponadto dzięki technologii hamowania rekuperacyjnego (z odzyskiem energii) samochody hybrydowe mogą doładowywać akumulator trakcyjny w czasie jazdy. W przypadku samochodów w pełni elektrycznych trzeba je co jakiś czas ładować z zewnętrznego źródła prądu. Dowiedz się więcej o technologii hybrydowej oraz różnicach między wersjami Junior Elettrica i Junior Ibrida.

ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA

Alfa Romeo Junior Elettrica gwarantuje do 410 km zasięgu w trybie mieszanym wg WLTP i rozwija prędkość maksymalną do 200 km/godzinę (wersja Veloce). Dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym ten kompaktowy pojazd elektryczny można naładować z poziomu 20% do 80% w mniej niż 30 minut.

Dowiedz się więcej na temat oferowanych usług, stworzonych specjalnie, by wynieść wrażenia z jazdy autem na całkiem nowy poziom.

Jak ładować samochód elektryczny

​ŁADOWANIE DOMOWE​

Użytkownicy, którzy chcą ładować akumulator swojego samochodu elektrycznego w nocy, mogą to robić ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego. Po całonocnym ładowaniu samochód od samego rana jest gotowy do drogi.
Ilość energii dostarczana przez dane urządzenie ładujące różni się w zależności od mocy, jaką jest w stanie przyjąć dany model samochodu. Przekłada się to także na czas ładowania: od 8 do 12 godzin ze standardowego gniazdka i niespełna 30 minut z szybkiej stałoprądowej stacji ładowania. Poznaj ofertę domowych stacji ładowania kompatybilnych z Twoją Alfa Romeo.

 

Standardowe gniazdko

 

Możesz ładować swoje auto prądem zmiennym z gniazdka domowego za pomocą kabla do ładowania Mode 2, który jest dostępny w ramach wyposażenia dodatkowego i pozwala na ładowanie baterii mocą do 2,3 kW ze standardową szybkością.

​Kabel do ładowania Mode 3

 

Kabel Mode 3, dostępny w standardzie w nowej Alfie Romeo Junior Elettrica, może być wykorzystywany do ładowania domowego po zainstalowaniu ładowarki ściennej. W zależności od wersji auta i rodzaju ładowarki ściennej, kabel pozwala na ładowanie baterii pojazdu z poziomu 0% do 100% w 5 godzin i 45 minut (11 kW).

MONTAŻ ŁADOWARKI ŚCIENNEJ WALL BOX

W ramach usług do ładowania Free2move otrzymasz profesjonalny montaż urządzenia, zgodny z urzędowymi kryteriami kwalifikowalności. Instalacja ładowarki ściennej easyWallbox lub eProWallbox obejmuje cztery proste kroki.

Jak ładować samochód elektryczny

ŁADOWANIE W MIEJSCU PUBLICZNYM

W miarę rozbudowy sieci publicznych stacji ładowania takie stacje stają coraz łatwiej dostępne i powszechne. Free2move Charge oferuje dostosowane do potrzeb użytkownika rozwiązania i dostęp do ponad 740 000 punktów ładowania w całej Europie. Samochód elektryczny można więc łatwo naładować praktycznie wszędzie. Na stałoprądowej stacji szybkiego ładowania akumulator trakcyjny można naładować do pełna w niespełna 30 minut.

ŁADOWANIE AUTA W ZASIĘGU RĘKI

Dzięki karcie RFID, którą otrzymasz wraz ze swoją Alfą Romeo Junior Elettrica, zyskujesz dostęp do szerokiej sieci Free2Charge. Karta gwarantuje dostęp do 99,9% ogólnoeuropejskiej sieci liczącej 740 tysięcy publicznych stacji ładowania.

    

MY ALFA CONNECT

Aplikacja My Alfa Connect daje dostęp do wszystkich usług łączności w twojej Alfie Romeo. Z łatwością zaplanujesz kolejną trasę, biorąc pod uwagę zasięg auta, możliwości ładowania i dostępność stacji ładowania w okolicy. Obsługa aplikacji eSolutions Charging jest prosta i pozwala zdalnie zarządzać pracą ściennej ładowarki w domu.
 

      

Informacja prawna

Zużycie paliwa przez Alfa Romeo Junior Ibrida (l/100 km): 4,8–4,9; emisja CO2 (g/km): 109–110. Wartości homologacyjne ustalono na podstawie cyklu WLTP; homologacja na dzień 23.07.2024 r. Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym przez Alfa Romeo Junior Electric Range (kWh/100 km): 15,0–17,9; emisja CO2 (g/km): 0. Zasięg napędu elektrycznego (km): 322–413 Wartości wstępne mierzone zgodnie z cyklem WLTP podczas czynności testowych poprzedzających homologację. Mogą podlegać zmianom do czasu ostatecznej homologacji. Wartości podano wyłącznie w celach porównawczych. Wartości zużycia paliwa i energii elektrycznej oraz emisji CO2 mogą różnić się w zależności od rzeczywistych warunków użytkowania i szeregu czynników, takich jak: wyposażenie opcjonalne, temperatura, styl jazdy, prędkość, masa pojazdu, specjalnych elementów wyposażenia (klimatyzacja, ogrzewanie, radio, nawigacja, światła itp.), rodzaj opon, warunki drogowe, pogoda itp.

Zużycie paliwa przez Alfa Romeo Tonale Hybrid: (l/100 km): 5,8–5,6; Emisja CO2 (g/km): 131–127; zużycie paliwa przez Tonale Plug‑in Hybrid Q4 (l/100 km): 1,4–1,3; zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km): 18,7–16,8; Emisja CO2 (g/km): 33–30. Wartości homologacyjne ustalono na podstawie cyklu ważonego WLTP. Wartości aktualne na listopad 2024 r., podane w celach porównawczych.

FAQ

WIĘCEJ INFORMACJI O SAMOCHODACH ELEKTRYCZNYCH

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

Termin „samochód elektryczny” odnosi się zazwyczaj do wszystkich samochodów, które – zamiast tradycyjnego silnika na paliwa kopalne – napędzane są wyłącznie silnikiem elektrycznym zasilanym przez akumulator trakcyjny. Ze względu na brak silnika spalinowego, samochody elektryczne nie emitują dwutlenku węgla podczas jazdy, co czyni je bardziej przyjaznymi dla środowiska od samochodów konwencjonalnych.

Samochody elektryczne są wyposażone w zestaw akumulatorowy i silnik elektryczny, który jest ich głównym źródłem napędu. Po naciśnięciu pedału gazu energia elektryczna z akumulatora jest przekazywana do silnika, który przekształca ją w energię obrotową. Zestaw akumulatorowy jest ładowany poprzez podłączenie samochodu do źródła energii, zwykle gniazdka elektrycznego lub stacji ładowania samochodów elektrycznych. Ładowanie może odbywać się w domu lub w publicznych punktach ładowania.

Silniki elektryczne są w stanie wytwarzać zmienny moment obrotowy i moc bez konieczności zmiany biegów. Można powiedzieć, że w tym sensie samochody elektryczne są automatyczne. Nie posiadają one jednak automatycznej skrzyni biegów w formie znanej z samochodów konwencjonalnych: układ przeniesienia napędu jest prostszy, często z tylko jednym lub bez żadnych przełożeń. Wynika to z tego, że silniki elektryczne są w stanie dostarczyć maksymalny moment obrotowy już od startu (od zera obrotów na minutę), co eliminuje konieczność stosowania kilku przełożeń.

W wielu krajach samochody elektryczne podlegają opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych, ale zasady i stawki często różnią się od tych dotyczących tradycyjnych samochodów z silnikami benzynowymi lub diesla. Władze niektórych państw oferują zwolnienia i ulgi podatkowe, aby zachęcić do korzystania z samochodów elektrycznych i wspierać przejście na czystą mobilność. Zalecamy sprawdzenie przepisów obowiązujących aktualnie w danym kraju.

Wiele krajów promuje korzystanie z samochodów elektrycznych poprzez różne zachęty finansowe. Obejmują one zachęty do zakupu, na przykład odliczenia i ulgi podatkowe, a także korzyści dla użytkowników, takie jak zwolnienia z opłat za wjazd do centrów miast, dostęp do stref czystego transportu czy brak opłat za parkowanie. Zachęty, podobnie jak podatki, mogą się znacznie różnić w zależności od kraju, a także podlegać modyfikacjom wraz ze zmianami strategii władz.

TYPY SILNIKÓW

Samochody elektryczne nie emitują dwutlenku węgla, w związku z czym mają mniejszy wpływ na środowisko niż samochody z silnikiem benzynowym. Samochód elektryczny może mieć jeszcze mniejszy ślad węglowy, jeśli jest zasilany energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, takich jak słońce czy wiatr. Analizy dotyczące cyklu życia samochodu elektrycznego wskazują, że choć produkcja akumulatorów trakcyjnych nie pozostaje bez wpływu na środowisko, to postępy w dziedzinie technologii akumulatorów i metod recyklingu prowadzą do stałego ograniczania tego wpływu.

  • SPALINOWY: Jest to samochód z tradycyjnym silnikiem cieplnym (benzynowy, diesla itp.), w którym spalanie paliwa jest aktywowane przez utleniacz (zwykle powietrze) wewnątrz komory spalania, która jest integralną częścią układu obiegu czynnika roboczego.
  • HYBRYDOWY: Ten typ oferuje połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, jak w modelach Alfa Romeo Tonale Hybrid czy Alfa Romeo Junior Ibrida. Akumulator jest ładowany przez silnik spalinowy i hamowanie rekuperacyjne. Po naładowaniu akumulatora w modelach takich jak Alfa Romeo Tonale Hybrid i Alfa Romeo Junior Ibrida jest możliwe wykonanie kilku manewrów w trybie w pełni elektrycznym. Ze względu na korzyści dla klienta i poziom elektryfikacji niektóre rozwiązania są czasem określane mianem „miękkich hybryd” (MHEV). W przypadku takich samochodów jazda na samym napędzie elektrycznym jest niemożliwa.​
  • HYBRYDA PLUG‑IN: Technologia hybrydowa plug‑in również łączy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym. Akumulator jest ładowany ze źródła zewnętrznego (gniazdka elektrycznego) i poprzez hamowanie rekuperacyjne. W modelach takich jak Alfa Romeo Tonale Plug‑in Hybrid Q4 wydajność akumulatora umożliwia przejechanie do 82 km w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu miejskim).
  • BEV: Battery Electric Vehicle (samochód elektryczny o napędzie akumulatorowym). Napęd jest zapewniany wyłącznie przez silnik elektryczny, jak w przypadku Alfa Romeo Junior Elettrica. Samochód jest zasilany tylko akumulatorem, a ładowanie odbywa się wyłącznie ze źródła zewnętrznego i hamowania rekuperacyjnego.
  • REEV: Range Extended Electric Vehicle (samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu). Ten typ jest wyposażony w mały silnik benzynowy, który doładowuje akumulator i umożliwia zwiększenie zasięgu, gdy poziom jego naładowania jest niski.

Samochód elektryczny zapewnia niższe koszty eksploatacji dzięki zmniejszonym wydatkom na paliwo i serwisowanie. Ponadto przyczynia się do ograniczania negatywnego wpływu na środowisko, ponieważ emituje mniej gazów cieplarnianych i powoduje mniejsze zanieczyszczenie powietrza. Co więcej, samochód elektryczny zapewnia większy komfort podróżowania – cicha praca, płynne przyspieszanie i maksymalny moment obrotowy dostępny natychmiast sprawiają, że taki samochód jest zarówno wydajny, jak i przyjemny w prowadzeniu.

ŁADOWANIE

Ładowanie samochodu elektrycznego jest proste, a dostępne opcje obejmują ładowanie w domu, w miejscu pracy lub w publicznych punktach ładowania. Aby naładować akumulator trakcyjny, wystarczy podłączyć samochód do stacji ładowania przy pomocy odpowiedniego przewodu. Zaleca się ładowanie samochodu w nocy lub poza godzinami szczytu, aby zaoszczędzić na kosztach energii i mieć pewność, że w razie potrzeby auto będzie gotowe do jazdy. Alfa Romeo Junior oferuje trzy różne sposoby ładowania: poprzez standardowe gniazdko, specjalną ładowarkę naścienną lub na publicznej stacji ładowania. Dostępna jest również opcja szybkiego ładowania prądem stałym w publicznych punktach ładowania.

Tak, samochody elektryczne mogą się rozładowywać, gdy nie są używane, ale dzieje się to zazwyczaj powoli. Proces rozładowywania może zależeć od czynników takich jak temperatura otoczenia i stan akumulatora. Nowoczesne samochody elektryczne zwykle mają funkcje ograniczające rozładowywanie, ale zaleca się sprawdzać stan naładowania akumulatora, jeśli auto stoi nieużywane przez dłuższy czas.

Pełne naładowanie samochodu elektrycznego ze standardowego gniazdka w domu zwykle zajmuje od 8 do 12 godzin. Korzystanie ze specjalnej ładowarki domowej może jednak znacznie przyspieszyć ten proces. Na publicznych stacjach ładowania czasy ładowania różnią się jeszcze bardziej: w trybie szybkiego ładowania prądem stałym Alfa Romeo Junior Elettrica może się naładować od 20% do 80% w mniej niż 30 minut*.

*Akumulator samochodu można naładować w zakresie od 20% do 80% w czasie krótszym niż 30 minut na stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW.

Pełne naładowanie samochodu elektrycznego ze standardowego gniazdka w domu zwykle zajmuje od 8 do 12 godzin. Korzystanie ze specjalnej ładowarki domowej może jednak znacznie przyspieszyć ten proces. Na publicznych stacjach ładowania czasy ładowania różnią się jeszcze bardziej: w trybie szybkiego ładowania prądem stałym Alfa Romeo Junior Elettrica może się naładować od 20% do 80% w zaledwie 27 minut.

Ogólnie rzecz biorąc, zasięg samochodów elektrycznych zależy do czynników takich jak pojemność akumulatora, warunki drogowe, temperatura, korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji czy styl jazdy. Alfa Romeo Junior Elettrica oferuje zasięg 410 km w cyklu mieszanym WLTP i szereg opcji, które ułatwiają zarządzanie dostępnym zasięgiem i zapewniają spokój podczas jazdy – jak na przykład aplikacje i wbudowane rozwiązania do planowania podróży czy wyszukiwania pobliskich stacji ładowania. 

SERWISOWANIE

Średni okres eksploatacji akumulatorów samochodów elektrycznych wynosi od 10 do 20 lat. Oczywiście na długość życia akumulatora mają wpływ różne czynniki, takie jak styl jazdy i ogólny stan techniczny samochodu. Zestaw akumulatorowy Alfa Romeo Junior jest objęty gwarancją zachowania minimum 70% fabrycznej wydajności przez 8 lat

Za sprawą prostszej mechaniki i braku silnika spalinowego serwisowanie samochodu elektrycznego jest wymagane rzadziej i jest mniej kosztowne w porównaniu z autami z silnikiem benzynowym lub diesla. Typowy serwis samochodu elektrycznego obejmuje sprawdzenie hamulców, rotację opon oraz kontrolę stanu akumulatora i komponentów elektrycznych.