HYBRYDA W SŁUŻBIE OSIĄGÓW
Alfa Romeo wprowadza efektywną i oszczędną Tonale Ibrida, śmiałą Tonale Ibrida Plug-in Q4 oraz sportową Junior Ibrida i otwiera w ten sposób nowy rozdział miejskiej mobilności. Trzy modele hybrydowe łączą kultowe wzornictwo marki z nową koncepcją sportowego charakteru.
Przyjemność z jazdy
Niesamowita przyjemność jazdy Alfą Romeo, została wzbogacona o nowe zelektryfikowane doświadczenia.
Osiągi
Potencjał gwarantujący adrenalinę podczas jazdy, będącej częścią legendarnego DNA naszej marki.
Poprawione parametry
Znakomity zasięg i optymalizacja zużycia paliwa przekładają się na poprawę wydajności i mniejsze oddziaływanie na środowisko.
Korzyści
Elastyczność tradycyjnego silnika spalinowego połączona z zaletami silnika elektrycznego: cicha jazda, mniejsza emisja i niższe zużycie paliwa.
JAK DZIAŁA NAPĘD HYBRYDOWY?
Dzięki połączeniu konwencjonalnego silnika spalinowego i wydajnego silnika elektrycznego hybrydowe samochody Alfa Romeo dysponują wyższym momentem obrotowym i oferują lepsze osiągi niż pojazdy wyposażone wyłącznie w silniki spalinowe nawet o większej pojemności. Ponadto technologia hamowania rekuperacyjnego umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego energią generowaną w czasie wytracania prędkości.
TECHNOLOGIA HYBRYDOWA
Wyróżnia się trzy główne odmiany napędu hybrydowego (spalinowo-elektrycznego):
- HEV (Hybrid Electric Vehicle – pojazd hybrydowy) – Takie pojazdy są napędzane tradycyjnym silnikiem spalinowym i silnikiem elektrycznym, a akumulator zasilający silnik elektryczny jest doładowywany energią generowaną w związku z pracą silnika spalinowego oraz w czasie hamowania rekuperacyjnego. Akumulator trakcyjny umożliwia pokonywanie krótkich odcinków w trybie w 100% elektrycznym.
- PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle – pojazd hybrydowy z funkcją doładowania akumulatora trakcyjnego z zewnętrznego źródła prądu) – W tym przypadku silnik spalinowy również współpracuje z silnikiem elektrycznym. Akumulator można ładować ze źródła zewnętrznego (gniazdka elektrycznego) i poprzez hamowanie rekuperacyjne. Alfa Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4 dysponuje zasięgiem elektrycznym do 63 km w cyklu mieszanym WLTP i całkowitym zasięgiem do 600 km.
- MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle – tzw. miękka hybryda) – W samochodach z takim napędem (np. Alfa Romeo Tonale Ibrida i Alfa Romeo Junior Ibrida) silnik elektryczny wspomaga tradycyjny silnik spalinowy, umożliwiając wykonywanie niektórych manewrów w trybie w 100% elektrycznym. Akumulator jest ładowany przez silnik spalinowy i hamowanie rekuperacyjne.
GAMA SAMOCHODÓW ALFA ROMEO Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM
Trzy kultowe modele – każdy w swoim niepowtarzalnym stylu. Trzy wspólne cechy: oryginalne włoskie wzornictwo, czysta bezkompromisowość Alfa Romeo i innowacyjny pomysł na sportową, ale oszczędną jazdę.
ŁADOWANIE W DOMU
Użytkownicy, którzy chcą ładować akumulator swojego samochodu z napędem hybrydowym plug‑in w nocy, mogą to robić ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego. Po całonocnym ładowaniu samochód od samego rana jest gotowy do drogi. Alternatywą jest szybka ładowarka o mocy 7,4 kW, która umożliwia naładowanie akumulatora do pełna już w 2,5 godziny. Poznaj ofertę domowych stacji ładowania kompatybilnych z Twoją Alfa Romeo.

easyWallbox*
Bezpieczną, uniwersalną i przyjazną dla użytkownika ładowarkę easyWallbox można zamontować w łatwy i intuicyjny sposób w niespełna 20 minut. Urządzenie może pracować w dwóch trybach mocy – 7,4 kW lub 2,3 kW – w zależności od tego, czy użytkownik zleci montaż fachowcowi, czy podłączy je do sieci samodzielnie. Cena od XXXX.

eProWallbox*
Wyposażony w ekran dotykowy, eProWallbox umożliwia ładowanie hybrydowego pojazdu z napędem elektrycznym w domu do 22 kW. Szybki, inteligentny i mocny, wykorzystuje technologię identyfikacji RFID i łączność 4G, aby zapewnić kontrolę procesu ładowania na odległość.
INSTALACJA WALL BOX
Free2move eSolutions proponuje profesjonalne usługi instalacyjne, spełniające kryteria kwalifikacyjne ustalone przez rząd. Twój easyWallbox lub eProWallbox może zostać zamontowany w czterech etapach.
PUBLICZNE STACJE ŁADOWANIA
W miarę rozbudowy sieci publicznych stacji ładowania takie stacje stają coraz łatwiej dostępne i powszechne. Free2move Charge oferuje dostosowane do potrzeb użytkownika rozwiązania i dostęp do ponad 740 000 punktów ładowania w całej Europie. Hybrydę plug‑in można więc łatwo naładować praktycznie wszędzie. Pełne naładowanie akumulatora przy użyciu szybkiej ładowarki 7,4 kW zajmuje tylko 2,5 godziny.

MY ALFA CONNECT *
Dzięki aplikacji My Alfa Connect uzyskasz dostęp do wszystkich usług online dedykowanych dla Twojej Alfy Romeo. Zaplanuj swoją kolejną podróż, biorąc pod uwagę zasięg pojazdu i lokalizację najbliższych stacji ładowania. Możesz łatwo uzyskać dostęp do aplikacji eSolutions Charging, a także zdalnie zarządzać swoją instalacją domową. (Dostępne na App Store i Google Play).
* W przypadku wszystkich nowych pojazdów zamówionych od 1 maja 2023 roku My Assistant będzie stanowił część pakietu Connect ONE, którego cena jest uwzględniona w cenie pojazdu. My Remote, My Car, My Navigation i My eCharge będą częścią pakietu Connect PLUS, który wymaga specjalnego abonamentu. Connect PLUS jest dostępny bez dodatkowych kosztów przez pierwsze 6 miesięcy od daty rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. My Alert i My Wi-Fi nie ulegną zmianie.
Zamieszczone zdjęcia mają charakter poglądowy i służą wyłącznie celom ilustracyjnym. Pokazane kolory i szczegóły mogą być niedostępne lub z powodów technicznych i/lub produkcyjnych i/lub handlowych mogą się one różnić od tych oferowanych Klientom w momencie kiedy pojazd trafi już do sprzedaży. Niektóre zdjęcia mogą przedstawiać akcesoria i/lub wyposażenie, które nie jest dostępne w wersji standardowej i które w momencie, gdy pojazd będzie oferowany w sprzedaży, będzie wymagało dodatkowej zapłaty.
Zużycie paliwa przez spalinowe modele Alfa Romeo Tonale: (l/100 km): 5,3–5,8; emisja CO2 (g/km): 127–143; zużycie paliwa przez Tonale Ibrida Plug-in Q4 (l/100 km): 1,3–1,4; zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km): 18,5–19,2; emisja CO2 (g/km): 30–33. Wartości aktualne na listopad 2024 r., podane w celach porównawczych.
WIĘCEJ INFORMACJI O SAMOCHODACH HYBRYDOWYCH
TECHNOLOGIA
Alfa Romeo rozpoczęła stosowanie technologii hybrydowej od modeli Tonale Ibrida oraz Tonale Ibrida Plug-in Q4. Kolejną Alfa Romeo z takim napędem jest Junior Ibrida.
Hybryda oznacza korzystanie z więcej niż jednego źródła napędu w celu dostarczenia zupełnie nowych wrażeń z jazdy. W wyniku tego uzyskuje się dodatkowe korzyści w postaci niższego zużycia paliwa oraz niższej emisji.
SUV to skrót od Sport Utility Vehicle. Ten typ pojazdu oznacza wyżej zawieszone nadwozie w stosunku do innych samochodów oraz wyższe usytuowanie za kierownicą. W przypadku hybrydowego SUV-a poczujesz moc tradycyjnego silnika spalinowego zasilanego benzyną, który dodatkowo wspierany jest silnikiem elektrycznym.
• ICE:Silnik spalania wewnętrznego (silnik o spalaniu wewnętrznym) to tradycyjny silnik na energię cieplną (benzynę, olej napędowy itp.), w którym spalanie paliwa jest aktywowane przez utleniacz (zwykle powietrze) wewnątrz komory spalania, która jest integralną częścią obwodu, w którym przepływa płyn.
• MHEV: ten typ stanowi połączenie silnika spalinowego o spalaniu wewnętrznym i silnika elektrycznego, jak ma to miejsce w Alfa Romeo Tonale Ibrida. Akumulator jest ładowany przez silnik spalinowy oraz w trakcie tzw. hamowania rekuperacyjnego. W Alfie Romeo Tonale Ibrida, gdy akumulator jest naładowany, technologia ta umożliwia wykonywanie pojazdem pewnych manewrów w trybie całkowicie elektrycznym.
• HEV: połączony silnik spalinowy i silnik elektryczny. Akumulator jest ładowany przez silnik spalinowy oraz w trakcie tzw. hamowania rekuperacyjnego. Wydajność baterii pozwala na krótkie podróże w trybie całkowicie elektrycznym.
• HYBRYDOWY PLUG-IN :ten typ oferuje połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, jak ma to miejsce w Alfie Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4. Akumulator może być ładowany również z zewnętrznego źródła (gniazdo ładowania) oraz poprzez hamowanie rekuperacyjne. W Alfie Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4 wydajność akumulatora pozwala na podróże do 82 km w miejskim zasięgu EV.
• BEV: w tym przypadku napęd dostarcza wyłącznie silnik elektryczny. Jazda odbywa się jedynie w trybie elektrycznym, a ładowania baterii można dokonać z zewnętrznego źródła oraz w trakcie hamowania rekuperacyjnego.
• REEV: ma mały generator zasilany benzyną, który ładuje akumulator i zapewnia większy zasięg, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie zbyt nisko.
Plug-in Hybrid to jedno z najlepszych rozwiązań, które pozwala wykorzystać zalety silnika spalinowego o wewnętrznym spalaniu (ICE) i silnika elektrycznego. Ponadto w świecie napędu hybrydowego, Plug-In Hybrid gwarantuje optymalną równowagę między zasięgiem dostępnym w trybie elektrycznym, czasem ładowania, oszczędnością paliwa, właściwościami jezdnymi, a osiągami. Samochody hybrydowe typu Plug-in oferują wiele zalet właściwych pojazdom elektrycznym, takich jak niższe koszty eksploatacji, cichą podróż oraz zerową emisję w przypadku jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, przy jednoczesnym zapewnieniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego podczas dłuższych podróży, co często czyni zbytecznym konieczność doładowywania baterii ze źródła zewnętrznego. Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego umożliwia pojazdowi osiąganie wyższego momentu obrotowego oraz lepszych osiągów, niż ma to miejsce w przypadku samochodów wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy, czasem również o większej pojemności skokowej. Alfa Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4 oferuje zaawansowane rozwiązania techniczne, które poprawiają osiągi i komfort jazdy, zapewniając obniżenie kosztów eksploatacji i niższą emisję, niż w przypadku pojazdów wyposażonych wyłącznie w silnik cieplny. Ponadto, w niektórych przypadkach, będzie można skorzystać z ulg podatkowych, takich jak niższy koszt podatku drogowego.
Samochody hybrydowe typu Plug-in oferują wiele zalet właściwych pojazdom elektrycznym, takich jak niższe koszty eksploatacji, cichą podróż oraz zerową emisję w przypadku jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, przy jednoczesnym zapewnieniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego podczas dłuższych podróży, co często czyni zbytecznym konieczność doładowywania baterii ze źródła zewnętrznego. Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego umożliwia pojazdowi osiąganie wyższego momentu obrotowego oraz lepszych osiągów, niż ma to miejsce w przypadku samochodów wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy, czasem również o większej pojemności skokowej. Alfa Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4 oferuje zaawansowane rozwiązania techniczne, które poprawiają osiągi i komfort jazdy, zapewniając obniżenie kosztów eksploatacji i niższą emisję, niż w przypadku pojazdów wyposażonych wyłącznie w silnik cieplny. Ponadto, w niektórych przypadkach, będzie można skorzystać z ulg podatkowych, takich jak niższy koszt podatku drogowego.
Hybryda typu plug-in, czyli PHEV (ang. plug-in hybrid electric vehicle), to samochód o napędzie spalinowo-elektrycznym, który może być ładowany z gniazdka lub słupka ładowania.
Hybryda plug-in łączy pełnowymiarowy silnikiem spalinowy z silnikiem elektrycznym. Podczas jazdy, na co dzień hybrydy plug-in korzystają z napędu mieszanego. Zwykle to komputer decyduje, czy jedziemy na silniku spalinowym, czy elektrycznym, jednak największą zaletą takich aut jest możliwość wyboru trybu jazdy elektrycznej lub spalinowej.
Klasyczna hybryda ładuje swoje akumulatory tylko w trakcie jazdy – gdy puszczamy gaz lub hamujemy. Jest to rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii. Hybryda plug-in natomiast nie tylko ładuje się podczas jazdy, zamieniając energię kinetyczną w elektryczną, ale dodatkowo może być ładowana z zewnętrznego źródła, dokładnie tak, jak auto elektryczne.
ŁADOWANIE
Można to uczynić za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu lub aplikacji mobilnej Moja Alfa Connect. Podczas indywidualnego ładowania w domu będziesz miał możliwość ustawienia preferowanego czasu ładowania (na przykład w nocy) i wyboru poziomu mocy ładowania w odpowiedniej sekcji dostępnej w systemie multimedialnym.
Wówczas automatycznie włączy się silnik ICE (silnik spalinowy), aby zagwarantować kontynuację dalszej jazdy. System został zaprojektowany tak, aby gwarantować minimalny poziom naładowania w celu zapewnienia Q4 jak najlepszych osiągów.
Baterie są zaprojektowane tak, aby działały prawidłowo w zakresie wszystkich średnich temperatur w roku. Autonomia pracy może jednak ulec zmniejszeniu w przypadku dłuższej ekspozycji samochodu na bardzo wysokie temperatury, ponieważ wówczas energia jest wykorzystywana do chłodzenia akumulatorów. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku bardzo niskich temperatur. Wówczas również autonomia ulega zmniejszeniu, gdyż energia zostaje spożytkowana do ogrzewania baterii.
Bateria pojazdu jest ładowana w trakcie jazdy lub poprzez podłączenie go do gniazdka zewnętrznego źródła energii elektrycznej.
Alfa Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4 ładuje swój akumulator poprzez
1- Hamowanie rekuperacyjne : tj. zamianę energii kinetycznej pojazdu na energię elektryczną i wykorzystanie jej do ładowania akumulatora, zamiast jej bezpowrotną utratę w postaci energii cieplnej jak ma to miejsce w przypadku konwencjonalnych hamulców ICE. Silniki elektryczne zużywają energię, aby wprawić samochód w ruch. Gdy ten ruch nie jest już potrzebny (na przykład w fazie spowalniania), siła hamowania jest wykorzystywana do odwrócenia działania silnika i rozpoczęcia wytwarzania przez niego energii elektrycznej. Proces ten określany jest mianem hamowania rekuperacyjnego, a wytworzona w jego wyniku energia elektryczna służy do ładowania akumulatora. W sprzyjających warunkach autonomia samochodu elektrycznego może zostać przedłużona nawet o ponad 10%, a wszystko to dzięki wykorzystywaniu odzyskanej energii elektrycznej do doładowania baterii.
2- Tryb jazdy E-Save: ustawiając ten tryb, system będzie utrzymywał akumulator na określonym poziomie naładowania lub może naładować akumulator do ustawionego wcześniej poziomu.
Alfa Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4 jest wyposażona w domowy kabel do ładowania (określany jako Typ 2), który możesz połączyć z gniazdem typu 2 zainstalowanym w pojeździe. Dzięki niemu będziesz mógł ładować samochód w garażu lub na podjeździe domu wprost ze zwykłego gniazdka. Wbudowana ładowarka zamienia prąd przemienny na prąd stały wykorzystywany do ładowania. Za pośrednictwem interfejsu systemu multimedialnego lub odpowiedniej aplikacji My Alfa Connect, którą będzie można pobrać na smartfona, możliwe jest ustawienie czasu ładowania i maksymalną ilość prądu, którą urządzenie ładujące może pobrać z domowej sieci elektrycznej. Aby przyspieszyć ładowanie, będziesz mógł zainstalować domową skrzynkę ścienną o nazwie easyWallbox, która potrafi naładować akumulator o wiele szybciej, niż za pośrednictwem konwencjonalnego gniazdka. Aby jeszcze szybciej przeprowadzić ładowanie, możesz zdecydować się na zainstalowanie eProWallbox, skrzynki ściennej o mocy do 22 kW.
• Standard: kabel do ładowania w domu. Alfa Romeo Tonale Ibrida Plug-in Q4 jest już wyposażona w standardowy kabel do ładowania w domu, który można podłączyć do dowolnego domowego gniazdka.
• Opcjonalnie: kabel do szybkiego ładowania. Kabel ładujący Typu 3, który umożliwia ładowanie pojazdu z publicznej stacji ładującej oraz z eProWallbox.