Przyjemność z jazdy
Niesamowita przyjemność jazdy Alfą Romeo, została wzbogacona o nowe zelektryfikowane doświadczenia.
Osiągi
Potencjał gwarantujący adrenalinę podczas jazdy, będącej częścią legendarnego DNA naszej marki.
Poprawione parametry
Znakomity zasięg i optymalizacja zużycia paliwa przekładają się na poprawę wydajności i mniejsze oddziaływanie na środowisko.
MODELE HYBRYDOWE ALFY ROMEO
ŁADOWANIE W WARUNKACH DOMOWYCH
Mając na uwadze fakt, że większość prywatnych samochodów stoi zaparkowanych w nocy pod domem, ładowanie akumulatora pojazdu hybrydowego typu Plug-in może odbywać się za pomocą domowych źródeł zasilania. To rozwiązanie jest wygodne dla tych, którzy następnego ranka potrzebują swojego pojazdu gotowego do całodziennej jazdy.
easyWallbox*
Bezpieczny i wszechstronny, easyWallbox jest przyjazny dla użytkownika i można go zainstalować w trybie Plug & Play w mniej niż 20 minut. Oferuje dwie poziomy mocy - 2,3 kW i 7,4 kW - w zależności od tego, czy zdecydujesz się na instalację przez wykwalifikowanego profesjonalistę, czy nie.
eProWallbox*
Wyposażony w ekran dotykowy, eProWallbox umożliwia ładowanie hybrydowego pojazdu z napędem elektrycznym w domu do 22 kW. Szybki, inteligentny i mocny, wykorzystuje technologię identyfikacji RFID i łączność 4G, aby zapewnić kontrolę procesu ładowania na odległość.
INSTALACJA WALL BOX
Free2move eSolutions proponuje profesjonalne usługi instalacyjne, spełniające kryteria kwalifikacyjne ustalone przez rząd. Twój easyWallbox lub eProWallbox może zostać zamontowany w czterech etapach.
PUBLICZNE STACJE ŁADOWANIA
Stale rozwijająca się sieć publicznych stacji ładowania sprawia, że korzystanie z nich jest coraz bardziej powszechne i wygodne. Pełne ładowanie w nich akumulatora trwa zaledwie w 2,5 godziny.
MY ALFA CONNECT *
Dzięki aplikacji My Alfa Connect uzyskasz dostęp do wszystkich usług online dedykowanych dla Twojej Alfy Romeo. Zaplanuj swoją kolejną podróż, biorąc pod uwagę zasięg pojazdu i lokalizację najbliższych stacji ładowania. Możesz łatwo uzyskać dostęp do aplikacji eSolutions Charging, a także zdalnie zarządzać swoją instalacją domową. (Dostępne na App Store i Google Play).
* W przypadku wszystkich nowych pojazdów zamówionych od 1 maja 2023 roku My Assistant będzie stanowił część pakietu Connect ONE, którego cena jest uwzględniona w cenie pojazdu. My Remote, My Car, My Navigation i My eCharge będą częścią pakietu Connect PLUS, który wymaga specjalnego abonamentu. Connect PLUS jest dostępny bez dodatkowych kosztów przez pierwsze 6 miesięcy od daty rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. My Alert i My Wi-Fi nie ulegną zmianie.
Zamieszczone zdjęcia mają charakter poglądowy i służą wyłącznie celom ilustracyjnym. Pokazane kolory i szczegóły mogą być niedostępne lub z powodów technicznych i/lub produkcyjnych i/lub handlowych mogą się one różnić od tych oferowanych Klientom w momencie kiedy pojazd trafi już do sprzedaży. Niektóre zdjęcia mogą przedstawiać akcesoria i/lub wyposażenie, które nie jest dostępne w wersji standardowej i które w momencie, gdy pojazd będzie oferowany w sprzedaży, będzie wymagało dodatkowej zapłaty.
Zużycie paliwa Alfy Romeo Tonale Hybrid MHEV (l/100 km): 5.70-6.23 ; Emisja CO₂ (g/km): 130 -142. Podane wartości odnoszą się do cyklu mieszanego WLTP i zostały określone w oparciu o testy homologacyjne przeprowadzone w dniu 26.05.2022. Podane wartości mają charakter porównawczy. Zużycie paliwa Alfy Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 (l/100km): 1.14 – 1.45 ; zużycie energii (kWh/100km): 21.9 – 24.3; Emisja CO2 (g/km): 26-33. Wartości zostały zmierzone podczas wstępnych pomiarów testowych z uwzględnieniem cyklu WLTP i podano je wyłącznie w celach porównawczych. Podane wartości pochodzą z 26 października 2022 r.
Wszystko co powinieneś wiedzieć o technologii napędu hybrydowego
TECHNOLOGIA
Alfa Romeo wraz z modelem hybrydowym Tonale MHEV oraz nowym Tonale Plug-in Hybrid Q4, po raz pierwszy wkracza w świat technologii napędu hybrydowego.
Alfa Romeo wprowadzając nowe modele hybrydowe Tonale MHEV oraz Tonale Plug-in Hybrid Q4, skupia swoją uwagę na przyszłości. Są to dwa pierwsze hybrydowe modele marki, które reprezentują nowy rozdział w jej historii: kultowa linia nadwozia, której towarzyszy sportowa charakterystyka osiągów.
Hybryda oznacza korzystanie z więcej niż jednego źródła napędu w celu dostarczenia zupełnie nowych wrażeń z jazdy. W wyniku tego uzyskuje się dodatkowe korzyści w postaci niższego zużycia paliwa oraz niższej emisji.
SUV to skrót od Sport Utility Vehicle. Ten typ pojazdu oznacza wyżej zawieszone nadwozie w stosunku do innych samochodów oraz wyższe usytuowanie za kierownicą. W przypadku hybrydowego SUV-a poczujesz moc tradycyjnego silnika spalinowego zasilanego benzyną, który dodatkowo wspierany jest silnikiem elektrycznym.
Napęd hybrydowy łączy działanie tradycyjnego silnika spalinowego z mocą silnika elektrycznego. Dzięki technologii hamowania rekuperacyjnego, można również ładować akumulator w trakcie jazdy, odzyskując energię uwalnianą w momencie, gdy samochód zwalnia i dostarczając ją na powrót do baterii.
• ICE: Internal Combustion Engine (internal combustion engine) is the traditional thermal energy engine (petrol, diesel, etc.) in which fuel combustion is activated through an oxidizer (usually air) inside a combustion chamber that is an integral part of the movement circuit of the fluid.
• MHEV: this type offers a combination of an internal combustion engine and an electric motor, like the Alfa Romeo Tonale Hybrid. The battery is charged by the internal combustion engine and by regenerative braking. On the Alfa Romeo Tonale Hybrid, when the battery is charged, this hybrid technology allows several driving maneuvers in full electric mode.
• HEV: internal combustion engine and electric motor combined. The battery is charged by the internal combustion engine and by regenerative braking. Battery performance allows for short trips in all-electric mode.
• Plug-in Hybrid: this type offers a combination of an internal combustion engine and an electric motor, like the Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4. The battery is also charged from an external source (charging socket) and through regenerative braking. On the Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4, the battery performance allows journeys up to 80 km in the urban EV range.
• BEV: traction is provided exclusively by an electric motor. Driving is electric and charging is achieved only through an external source and regenerative braking.
• REEV: has a small gasoline powered generator to recharge the battery and allow extended range when the battery level is low.
Plug-In Hybrid is one of the best solution to exploit the strengths of using an internal combustion engine (ICE) and an electric motor combined. Furthermore, within the hybrid world, the Plug-In Hybrid guarantees optimal balance between electric range, charge time, fuel economy, driveability and performance.
Plug-In Hybrid cars offer many of the advantages of electric vehicles, such as lower running costs, a silent journey, and zero emissions in the case of pure electric driving, while ensuring the flexibility of a conventional combustion engine for longer trips, without necessarily recharging the battery from an external source. The combination of the combustion engine and the electric motor can also allow the vehicle to deliver a higher level of torque and performance than conventional larger-displacement engines. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 represents an advanced solution, which will increase performance and driving comfort by ensuring reductions in operating costs and lower emissions than thermal engine vehicles. Furthermore, where applicable, you may take advantage of tax benefits like reduced road tax.
• ICE: Silnik spalania wewnętrznego (silnik o spalaniu wewnętrznym) to tradycyjny silnik na energię cieplną (benzynę, olej napędowy itp.), w którym spalanie paliwa jest aktywowane przez utleniacz (zwykle powietrze) wewnątrz komory spalania, która jest integralną częścią obwodu, w którym przepływa płyn.
• MHEV: ten typ stanowi połączenie silnika spalinowego o spalaniu wewnętrznym i silnika elektrycznego, jak ma to miejsce w Alfa Romeo Tonale MHEV Hybrid. Akumulator jest ładowany przez silnik spalinowy oraz w trakcie tzw. hamowania rekuperacyjnego. W Alfie Romeo Tonale Hybrid, gdy akumulator jest naładowany, technologia ta umożliwia wykonywanie pojazdem pewnych manewrów w trybie całkowicie elektrycznym.
• HEV: połączony silnik spalinowy i silnik elektryczny. Akumulator jest ładowany przez silnik spalinowy oraz w trakcie tzw. hamowania rekuperacyjnego. Wydajność baterii pozwala na krótkie podróże w trybie całkowicie elektrycznym.
• HYBRYDOWY PLUG-IN : ten typ oferuje połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, jak ma to miejsce w Alfie Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4. Akumulator może być ładowany również z zewnętrznego źródła (gniazdo ładowania) oraz poprzez hamowanie rekuperacyjne. W Alfie Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 wydajność akumulatora pozwala na podróże do 82 km w miejskim zasięgu EV.
• BEV: w tym przypadku napęd dostarcza wyłącznie silnik elektryczny. Jazda odbywa się jedynie w trybie elektrycznym, a ładowania baterii można dokonać z zewnętrznego źródła oraz w trakcie hamowania rekuperacyjnego.
• REEV: ma mały generator zasilany benzyną, który ładuje akumulator i zapewnia większy zasięg, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie zbyt nisko.
Plug-in Hybrid to jedno z najlepszych rozwiązań, które pozwala wykorzystać zalety silnika spalinowego o wewnętrznym spalaniu (ICE) i silnika elektrycznego. Ponadto w świecie napędu hybrydowego, Plug-In Hybrid gwarantuje optymalną równowagę między zasięgiem dostępnym w trybie elektrycznym, czasem ładowania, oszczędnością paliwa, właściwościami jezdnymi, a osiągami. Samochody hybrydowe typu Plug-in oferują wiele zalet właściwych pojazdom elektrycznym, takich jak niższe koszty eksploatacji, cichą podróż oraz zerową emisję w przypadku jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, przy jednoczesnym zapewnieniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego podczas dłuższych podróży, co często czyni zbytecznym konieczność doładowywania baterii ze źródła zewnętrznego. Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego umożliwia pojazdowi osiąganie wyższego momentu obrotowego oraz lepszych osiągów, niż ma to miejsce w przypadku samochodów wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy, czasem również o większej pojemności skokowej. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 oferuje zaawansowane rozwiązania techniczne, które poprawiają osiągi i komfort jazdy, zapewniając obniżenie kosztów eksploatacji i niższą emisję, niż w przypadku pojazdów wyposażonych wyłącznie w silnik cieplny. Ponadto, w niektórych przypadkach, będzie można skorzystać z ulg podatkowych, takich jak niższy koszt podatku drogowego.
Samochody hybrydowe typu Plug-in oferują wiele zalet właściwych pojazdom elektrycznym, takich jak niższe koszty eksploatacji, cichą podróż oraz zerową emisję w przypadku jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, przy jednoczesnym zapewnieniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego podczas dłuższych podróży, co często czyni zbytecznym konieczność doładowywania baterii ze źródła zewnętrznego. Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego umożliwia pojazdowi osiąganie wyższego momentu obrotowego oraz lepszych osiągów, niż ma to miejsce w przypadku samochodów wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy, czasem również o większej pojemności skokowej. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 oferuje zaawansowane rozwiązania techniczne, które poprawiają osiągi i komfort jazdy, zapewniając obniżenie kosztów eksploatacji i niższą emisję, niż w przypadku pojazdów wyposażonych wyłącznie w silnik cieplny. Ponadto, w niektórych przypadkach, będzie można skorzystać z ulg podatkowych, takich jak niższy koszt podatku drogowego.
ŁADOWANIE
Czas niezbędny do naładowania baterii z wykorzystaniem trybu o zwiększonej mocy wynosi ok. 2,5 h (easyWallbox do 7,4 kW lub publiczna stacja ładowania).
Można to uczynić za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu lub aplikacji mobilnej Moja Alfa Connect. Podczas indywidualnego ładowania w domu będziesz miał możliwość ustawienia preferowanego czasu ładowania (na przykład w nocy) i wyboru poziomu mocy ładowania w odpowiedniej sekcji dostępnej w systemie multimedialnym.
Wówczas automatycznie włączy się silnik ICE (silnik spalinowy), aby zagwarantować kontynuację dalszej jazdy. System został zaprojektowany tak, aby gwarantować minimalny poziom naładowania w celu zapewnienia Q4 jak najlepszych osiągów.
Baterie są zaprojektowane tak, aby działały prawidłowo w zakresie wszystkich średnich temperatur w roku. Autonomia pracy może jednak ulec zmniejszeniu w przypadku dłuższej ekspozycji samochodu na bardzo wysokie temperatury, ponieważ wówczas energia jest wykorzystywana do chłodzenia akumulatorów. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku bardzo niskich temperatur. Wówczas również autonomia ulega zmniejszeniu, gdyż energia zostaje spożytkowana do ogrzewania baterii.
Bateria pojazdu jest ładowana w trakcie jazdy lub poprzez podłączenie go do gniazdka zewnętrznego źródła energii elektrycznej.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 ładuje swój akumulator poprzez
1- Hamowanie rekuperacyjne : tj. zamianę energii kinetycznej pojazdu na energię elektryczną i wykorzystanie jej do ładowania akumulatora, zamiast jej bezpowrotną utratę w postaci energii cieplnej jak ma to miejsce w przypadku konwencjonalnych hamulców ICE. Silniki elektryczne zużywają energię, aby wprawić samochód w ruch. Gdy ten ruch nie jest już potrzebny (na przykład w fazie spowalniania), siła hamowania jest wykorzystywana do odwrócenia działania silnika i rozpoczęcia wytwarzania przez niego energii elektrycznej. Proces ten określany jest mianem hamowania rekuperacyjnego, a wytworzona w jego wyniku energia elektryczna służy do ładowania akumulatora. W sprzyjających warunkach autonomia samochodu elektrycznego może zostać przedłużona nawet o ponad 10%, a wszystko to dzięki wykorzystywaniu odzyskanej energii elektrycznej do doładowania baterii.
2- Tryb jazdy E-Save: ustawiając ten tryb, system będzie utrzymywał akumulator na określonym poziomie naładowania lub może naładować akumulator do ustawionego wcześniej poziomu.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 jest wyposażona w domowy kabel do ładowania (określany jako Typ 2), który możesz połączyć z gniazdem typu 2 zainstalowanym w pojeździe. Dzięki niemu będziesz mógł ładować samochód w garażu lub na podjeździe domu wprost ze zwykłego gniazdka. Wbudowana ładowarka zamienia prąd przemienny na prąd stały wykorzystywany do ładowania. Za pośrednictwem interfejsu systemu multimedialnego lub odpowiedniej aplikacji My Alfa Connect, którą będzie można pobrać na smartfona, możliwe jest ustawienie czasu ładowania i maksymalną ilość prądu, którą urządzenie ładujące może pobrać z domowej sieci elektrycznej. Aby przyspieszyć ładowanie, będziesz mógł zainstalować domową skrzynkę ścienną o nazwie easyWallbox, która potrafi naładować akumulator o wiele szybciej, niż za pośrednictwem konwencjonalnego gniazdka. Aby jeszcze szybciej przeprowadzić ładowanie, możesz zdecydować się na zainstalowanie eProWallbox, skrzynki ściennej o mocy do 22 kW.
• Standard: kabel do ładowania w domu. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 jest już wyposażona w standardowy kabel do ładowania w domu, który można podłączyć do dowolnego domowego gniazdka.
• Opcjonalnie: kabel do szybkiego ładowania. Kabel ładujący Typu 3, który umożliwia ładowanie pojazdu z publicznej stacji ładującej oraz z eProWallbox.